اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سیزده نکته بسیار حیاتی برای مراقبت از پوست و موی شما

بیاید قبول کنید که ما گاهی در مراقبت از پوست و مویمان ضعیف عمل می کنیم و تنبل هستیم.

بیاید قبول کنید که ما گاهی در مراقبت از پوست و مویمان ضعیف عمل می کنیم و تنبل هستیم. به همین دلیل ما امروز در این مقاله تصمیم گرفتیم با بیان 15 نکته ساده از زبان دکتر رکا شیث به شما کمک کنیم تا شما با رعایت این نکات به پوست و مویی که همیشه آرزویش را داشتید برسید. در ادامه همراه ما باشید.

1.ژنتیک را دست کم نگیرید

به یاد داشته باشید که مهم ترین عواملی که کیفیت پوست و موی شما را تعیین می کند، ژن ها و سابقه خانوادگی، اعصاب و احساسات و سیستم ایمنی شما هستند. و تقریبا هیچ عاملی نمی تواند مانع تاثیر این موضوع شود.

2.شست و شوی هوشمندانه را انتخاب کنید

از یک شوینده مناسب پوستتان استفاده کنید و آن را 3 بار در روز بشویید. بی توجهی به این موضوع فقط وضعیت پوستی شما را بهم می ریزد و می تواند هزینه مراقبت های پوستی تان را افزایش دهد.

3.از پاک کننده های مناسب استفاده کنید

قبل از شستشوی صورت، شب ها از پاک کننده ها برای پاک کردن آرایش و آلودگی استفاده کنید. تنها با شستن صورت تان با شوینده مناسب کثیفی ها پاک نمی شوند. شما برای پاک کردن عمقی پوست تان نیاز به پاک کننده های مناسب یا شیرپاک قوی دارید.

4.همیشه ضد آفتاب بزنید

حتی اگر در داخل خانه هستید، هر روز از کرم ضد آفتاب استفاده کنید - اشعه UVA خورشید نیز از پنجره ها عبور می کند و به پیری، رنگدانه و برنزه شدن پوست کمک می کند. در حالت ایده آل، ضد آفتاب باید هر سه ساعت یکبار استفاده شود.

5.هر ضدآفتابی را استفاده نکنید

کرم ضد آفتاب باید SPF 30 یا بیشتر داشته باشد. SPF درجه محافظت در برابر اشعه UVB است، از این رو ضد آفتاب باید محافظت در برابر UVA نیز داشته باشد. مواد محافظ معمول UVA عبارتند از Avobenzone، Titanium dioxide، Zinc oxide، Mexoryl و Tinosorb.

6.از پوستت تان در برابر نور خورشید مراقبت کنید

محصولات آرایشی مانند کرم پودر، کانسیلر از پوست شما به اندازه کافی در برابر آفتاب محافظت نمی کنند. شما باید به این موضوع اهمیت دهید. یک خط بسیار نازک بین برنزه شدن و رنگدانه شدن پوست وجود دارد. اگر 4 تا 6 هفته است که برنزه شدن شما از بین نرفت، باید به متخصص پوست مراجعه کنید.

7.از کرم های روشن کننده ملایم استفاده کنید

استفاده از کرم های روشن کننده ملایم پوست به عنوان پیشگیری توصیه می شود. به دنبال مواد گیاهی مانند آربوتین ، خرس ، شیرین بیان ، توت ، جینسینگ ، جینکو ، امبلیکا ، زردچوبه – کورکوما ، دانه انگور و ویتامین هایی مانند C و A و نیاسینامید باشید.

8.از پیری زودرس دور بمانید

پیری می تواند ذاتی باشد، یعنی ژنتیکی، و می تواند با ورزش و تا حدی از طریق رژیم غذایی به تاخیر بیفتد. عوامل بیرونی شامل افزایش شدت UV، افزایش آلودگی و همچنین استرس است. همه این عوامل باعث خشکی پوست می شوند و آن را بیشتر در معرض رنگدانه و پیری قرار می دهند. از این رو مهم است که مراقبت از پوست خود را در دوران نوجوانی شروع کنید.

9.مراقبت شبانه

در شب، از یک مرطوب کننده با یک عامل محافظت کننده از سن استفاده کنید تا لیست «نکات پوستی» خودتان را تکمیل کنید.

10.آنتی اکسیدان ها

برای پوست‌های جوان ‌تر، به دنبال ترکیبات حاوی آنتی‌اکسیدان ‌هایی مانند ویتامین‌های C، E یا طیف وسیعی از مواد گیاهی مانند چای سبز، عصاره هسته انگور یا انار، کورکومین و غیره باشید. ایدبنون و کوآنزیم Q10 یا CoQ10.مناسب است.

11.مراقبت های پوستی برای افراد مسن

برای پوست‌های مسن‌ تر، نمی‌توانید فقط از نکات پوستی بالا پیروی کنید. باید به دنبال ترکیبات زیر باشید: پپتیدها ، ویتامین A و مشتقات آن مانند رتینول و سایر رتینوئیدها، اسیدهای آلفا، بتا و پلی هیدروکسی.

12.با یک متخصص مشورت کنید

توصیه می شود حداقل سالی یک بار به متخصص پوست مراجعه کنید. تفاوت های ظریف زیادی در رنگ پوست، بافت، صافی و غیره وجود دارد که خودمان نمی توانیم آنها را ببینیم. اینها را می توان توسط متخصص پوست تشخیص داد و کرم ها/درمان های ملایم را می توان توصیه کرد.

13.مراقبت از مو

همیشه بعد از شامپو کردن موهایتان از نرم کننده استفاده کنید. از موهای شما محافظت می کند و گزینه بهتری نسبت به روغن است. نرم کننده ها بار الکتریکی را در ساقه مو خنثی می کنند و به باز شدن گره مو کمک می کنند. نرم کننده ها همچنین درخشندگی را بهبود می بخشند و تا حدودی آسیب های جزئی ساقه مو را ترمیم می کنند. مواد حالت دهنده مانند پروتئین هیدرولیز شده یا سیلیکون برای افزایش مدیریت و درخشندگی مو اضافه می شوند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد