اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

هرگز این گیاهان را در فصل بهار هرس نکنید

همراه با زنده شدن طبیعت و گل دادن گل ها در فصل بهار همه ما به یاد هرس کردن و انجام کار های کشاورزی می افتیم تا بار دیگر با زمین و طبیعت یکی شویم. با این وجود یادتان باشد که این گیاهان را در بهار هرس نکنید.

به گزارش سایت طلا، اسفند ماه، ماه انجام دادن کار های باغ و باغچه است اما هرچقدر هم تلاش کنید برخی از کار ها برای فصل بهار باقی می ماند. در این شرایط باید دقت کنید که هرس کردن برخی گیاهان در فصل بهار باید نادیده گرفته شود.

برای مثال اگر گیاه یا درختچه ای دارید که برای اولین بار طی چند ماه گذشته نشانه های حیات از خود نشان می دهد، ممکن است عاقلانه نباشد که آن را در اوایل بهار هرس کنید، زیرا ممکن است به گیاه آسیب برساند و زمان رشد آن را طولانی تر کند.

به علاوه، ممکن است به طور ناخواسته جوانه ها را قبل از اینکه فرصتی برای شکوفا شدن داشته باشند، جدا کنید در نتیجه بهتر است برای هرس کردن تا روز های انتهایی این فصل زیبا منتظر بمانید.

هرس کردن

در ادامه ما به شما برخی از گیاهان که بهار فصل مناسبی برای هرس کردن انها نیست را مثال خواهیم زد.

آزالیا: برای هرس کردن این گیاه تا اواخر بهار یا تابستان صبر کنید. این کار را بعد از محو شدن شکوفه ها، اما قبل از شروع جوانه های جدید انجام دهید.

یاس زرد: در حالی که هرس شاخه هایی که به وضوح مرده یا به شدت آسیب دیده اند اشکالی ندارد، شاخه های سالم را در بهار پس از گلدهی درختچه به حال خود رها کنید. حتماً هرس را قبل از اواسط تیرماه به پایان برسانید تا گیاه زمان کافی برای رشد جوانه های گل برای سال بعد داشته باشد.

یاس زرد

یاس بنفش: در اواخر بهار یا اوایل تابستان، بلافاصله پس از پایان گل دهی، هرس کنید چراکه جوانه های سال بعد بلافاصله پس از گل دهی به وجود می آیند.

پیچ امین الدوله: در حالی که پیچ را می توان در هر زمانی از سال هرس کرد، بوته ها را در اواخر بهار به محض اینکه گل ها ریختند هرس کنید.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد