اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
گزارش آگهی

آیا ترون ارزش سرمایه گذاری دارد؟

برای پاسخ به این پرسش، بهتر است بدانیم که چه عواملی بر ارزش و قیمت ترون طی سال‌های آتی اثر می‌گذارند. اما قبل از آن بگذارید درباره ارز دیجیتال ترون بیشتر صحبت کنیم.

برای پاسخ به این پرسش، بهتر است بدانیم که چه عواملی بر ارزش و قیمت ترون طی سال‌های آتی اثر می‌گذارند. اما قبل از آن بگذارید درباره ارز دیجیتال ترون بیشتر صحبت کنیم.

ارز دیجیتال ترون چیست؟

ترون (TRON) یک پلتفرم مجازی نامتمرکز است که با سودای تحقق اینترنت آزاد و غیرمتمرکز، توسعه داده شده است. این پلتفرم همچون اتریوم می‌تواند میزبان اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (dApp) باشد. افزون بر این، توسعه‌دهندگان می‌توانند پروتکل‌های پیچیده مطلوب خود را از طریق قراردادهای هوشمند در بستر بلاک چین بومی ترون پیاده‌سازی کنند. گفتنی است که ترون بیش از هر چیز به دلیل سرعت بالای تراکنش‌ها و مدیرعامل سرشناس خود در میان فعالان بازار ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود. قیمت ترون، در سال‌های گذشته رشد چشمگیری داشته و این ارز را تبدیل به ارز مناسبی برای سرمایه‌گذاری کرده است.

شبکه ترون قادر است از پس پردازش ۲ هزار تراکنش در ثانیه بربیاید. این عملکرد خیره‌کننده، ترون را هم‌ردیف شرکت‌های پرآوازه‌ای همچون پی پال قرار می‌دهد. مهم‌تر از همه، کارمزد تبادل تراکنش در شبکه ترون، بسیار ناچیز است؛ بنابراین شما می‌توانید میلیون‌ها دلار کوین TRX را در عرض چند ثانیه و با پرداخت کمترین کارمزد به چهارگوشه دنیا ارسال کنید.

تحقق رویای اینترنت غیرمتمرکز، هدف غایی توسعه‌دهندگان ترون است. اینترنت غیرمتمرکز با آنچه امروز تحت عنوان اینترنت، می‌شناسید، متفاوت است. در این پدیده تازه، دیگر خبری از غول‌های ارائه‌دهنده خدمات میزبانی نیست و در عوض، این کاربران هستند که بار میزبانی از داده‌های اینترنت را بر دوش می‌کشند.

مفهوم اینترنت غیرمتمرکز تا همین چند سال پیش، رویایی دست‌نیافتنی به نظر می‌رسید. با این حال، پیدایش بلاک چین باعث شد تا یک گام دیگر به تحقق این رویا نزدیک‌تر شویم. ترون می‌خواهد با اتکا به شفافیت بلاک چین و ماهیت نامتمرکز آن در راستای تعبیر این رویایی دیرینه، قدم بگذارد.

عوامل موثر بر قیمت ترون

عرضه و تقاضا

عرضه و تقاضا، نخستین عامل مهمی است که می‌تواند قیمت و ارزش هر رمزارزی از جمله ترون را دستخوش تغییر کند. بدیهی است که اگر تقاضا برای کوین‌های TRX از میزان عرضه آن بیشتر باشد، بهای این کوین افزایش پیدا می‌کند. بسیاری از مؤسسه‌های تحلیلی در پیش‌بینی‌های خود نسبت به رشد ترون، اظهار خوش‌بینی کرده‌اند. یکی از دلایل این تخمین‌های مثبت، قراردادهای همکاری چندجانبه‌ای است که میان ترون و دیگر شرکت‌های تجاری، طی سالیان اخیر، منعقد شده است.

رشد اپ‌های غیرمتمرکز

تقاضا برای استفاده از اپ‌های غیرمتمرکز، روز‌به‌روز در حال افزایش است و ترون نیز توانسته در قدوقواره پلتفرمی بزرگ برای میزبانی از این اپ‌ها ظاهر شود. سرمایه‌گذاران بر این باورند که اشتیاق برای استفاده از اپ‌های غیرمتمرکز به این زودی‌ها فروکش نمی‌کند؛ بنابراین رشد ترون و دیگر پلتفرم‌های پذیرای اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز، می‌تواند قابل انتظار باشد. افزون بر این، بسیاری از توسعه‌دهندگان هنوز هم نتوانسته‌اند از پس سازگاری با قوانین اپ‌استورهای مختلف بربیایند و بعید نیست که در آینده‌ای نزدیک برای انتشار اپ‌های خود به پلتفرم‌های غیرمتمرکزی همچون ترون روی بیاورند.

انطباق با مقررات بین‌المللی

این روزها ارزهای دیجیتال، زیر ذره‌بین نهادهای نظارتی و آژانس‌های تنظیم امور مالی قرار گرفته‌اند؛ بنابراین سازگاری با چارچوب‌های مقرراتی، می‌تواند برگ برنده هر یک از رمزارزها باشد.

بدیهی است که رویارویی با نهادهای ناظر می‌توان برای هر رمزارزی گران تمام شود. برای مثال، ریپل در این میان به دلیل گرفتار شدن در نزاعی حقوقی با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، افتی چشمگیر را تجربه کرد و هنوز هم نتوانسته از روند نزولی فرسایشی اخیر خود خارج شوند.

اما ترون از این نظر وضعیت به‌مراتب بهتری دارد و توانسته مهر تأیید «انجمن حسابداران گواهی‌شده مجاز» موسوم به ACCA و همچنین چراغ سبز نهاد ناظر مالی سنگاپور را دریافت کند.

با در نظر گرفتن تمامی عوامل و معیارهای یادشده، می‌توان نتیجه گرفت که شبکه ترون و کوین بومی آن یعنی TRX از پتانسیل بالایی برای رشد در سال‌های آتی برخوردارند. تعامل با شبکه ترون، مستلزم استفاده از کوین TRX است، بنابراین این ارز دیجیتال می‌تواند گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری باشد.

با این حال، رمزارز ترون نیز همانند دیگر رمزارزها در معرض نوسانات شدید قیمتی قرار دارد؛ بنابراین پیش از هرگونه تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری در این ارز دیجیتال، تمامی جوانب کار را بسنجید و تحقیقات خود را کامل کنید. حواستان باشد که هرگز با پولی که توان از دست دادنش را ندارید، در بازار رمزارزها سرمایه‌گذاری نکنید.

آینده ترون چگونه است؟

کارشناسان مختلف، دیدگاه‌های متفاوتی پیرامون آینده ترون و ارزش آتی آن دارند. در ادامه به شماری از این دیدگاه‌ها اشاره می‌کنیم.

یکی از کارشناسان خبره موسسه کریپتو کرو (Crypto Crow) بر این باور است که پذیرش گسترده‌تر از سوی کاربران اینترنت، پاشنه آشیل ترون است و مادامی که کاربران بیشتری از این رمزارز استفاده نکنند، نباید انتظار داشت بهای آن با افزایش چندانی مواجه شود. گفتنی است که این کارشناس، خود از معامله‌گران و پذیرندگان آغازین ترون بوده که در سال ۲۰۱۷ همزمان با عرضه و راه‌اندازی این رمزارز، دست به سرمایه‌گذاری در آن زده است.

دیگر معامله‌گر کارکشته حوزه رمزارزها مدعی است که بهای ترون طی یک سال آتی می‌تواند دست‌کم ۷۸ درصد رشد کند و در ۵ سال آینده هم با افزایشی ۳۲۵ درصدی مواجه خواهد شد.

پایگاه تحلیلی PricePrediction.Net هم در پیش‌بینی خود آورده که بهای ترون طی یک سال به ۰.۱۳ دلار و طی یک دهه آتی به ۲.۹۲ دلار خواهد رسید.

وب‌سایت تحلیلی دیگری هم پیش‌بینی کرده است که ترون طی سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۳۲ می‌تواند شاهد قیمت‌های به ترتیب ۰.۰۹۸ و ۰.۲۵۹ دلار باشد.

برخی دیگر از کارشناسان هم برآورد کرده‌اند که بهای ترون تا پایان سال جاری میلادی، بین ۰.۰۶ تا ۰.۰۹ دلار در نوسان خواهد بود. به‌زعم آن‌ها، افزایش قیمت ترون مشروط بر گسترش پذیرش آن میان سرمایه‌گذاران و شرکت‌های فناوری است.

با تمام این پیش‌بینی‌ها ترون نیز همچون دیگر رمزارزها با جنجال‌ها و حرف و حدیث‌هایی روبه‌رو است. یکی از نگرانی‌های عمده‌ای که در مورد ترون مطرح شده، این است که به طور پنهانی از پروتکل‌های ابداعی دیگر رمزارزها استفاده می‌کند.

برای مثال، ترون از تعدادی پروتکل بهره می‌برد که مختص شبکه فایل کوین است. این در حالی است که سازندگان ترون در سپیدنامه این پروژه هیچ اشاره‌ای به اقدام خود نکرده‌اند.

همین اتفاق باعث شده تا برخی از فعالان جامعه کاربری رمزارزها، سازندگان ترون را به سرقت فناوری متهم کنند.

با این حال، جاستین سان، بنیان‌گذار ترون در پاسخ به این اتهامات به نقص ترجمه سپیدنامه ترون اشاره کرده و هرگونه اقدام برای سرقت فناوری را مردود دانسته است. به گفته وی، بسیاری از جزئیاتی که در نسخه چینی سپیدنامه ترون وجود دارد، در نسخه انگلیسی حذف شده‌ و به بروز سوءتفاهم میان کاربران دامن زده است.

خرید ارز دیجیتال ترون از صرافی ارزپایا

آسان‌ترین راه‌ برای سرمایه‌گذاری در ترون، خرید آن از یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی است. ارزپایا یک صرافی دانش‌بنیان است که به‌عنوان یکی از اولین پلتفرم‌های خریدوفروش ارز دیجیتال در ایران شناخته می‌شود. شما به‌راحتی می‌توانید با ثبت‌نام در سایت ارزپایا، ترون‌های خود را خریدوفروش کنید. ترون را می‌توانید هم از صرافی‌های ایرانی و هم خارجی خریداری کنید. صرافی ارزپایا با کمترین نرخ کارمزد، یکی از سریع‌ترین و مطمئن‌ترین راه‌ها برای خرید ارز دیجیتال ترون در ایران است.

برای خریداری ترون از صرافی ارزپایا کافی است وارد وب‌سایت آن به آدرس arzpaya.com شوید، سپس گزینه ثبت‌نام را انتخاب و مراحل افتتاح حساب کاربری را گام‌به‌گام طی کنید. پس از تکمیل ثبت‌نام و احراز هویت، می‌توانید وارد حساب خود شده و کیف پولتان را شارژ کنید.

شارژ کیف پول به‌راحتی و با استفاده از کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب، امکان‌پذیر است. افزون بر این، می‌توانید با انتقال تتر به کیف پول خود در صرافی ارز دیجیتال ارزپایا، نسبت به خرید ترون اقدام کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد