اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

صعود طلا به بالا ترین قیمت هفتگی خود + تحلیل تکنیکال

بازار طلا در حال حاضر شرایط پر نوسانی را تجربه کرده و در بلاتکلیفی قرار دارد. با این وجود فلز زرد توانست هفته گذشته را صعودی به پایان رسانده و در نزدیکی بالاترین قیمت هفتگی خود بسته شود.

به گزارش سایت طلا، در شرایطی که بازار در بلاتکلیفی زیادی قرار گرفته است طلا طی دو روز اخیر توانسته رشد قابل توجهی را تجربه کرده و در نزدیکی بالاترین سطح هفتگی خود قرار بگیرد.

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار در لحظه نگارش این متن 1958 دلار می باشد که طی دو روز اخیر رشد خوبی را تجربه کرده است. علاوه بر طلا، نقره نیز در روز گذشته شاهد افزایش قیمت بوده است.

در این میان ارزش دلار آمریکا نیز در افزایش یافته و در شرایط صعودی قرار گرفته است. بازده خزانه داری ایالات متحده نیز افزایش یافته و در حال تثبیت در سطوح بالاتر می باشد.

طلا

جنگ روسیه و اوکراین اکنون پس از گذشت چند هفته همچنان در مرکز توجهات قرار دارد و سرمایه گذاران آن را به شکل مداوم رصد می کنند. جنگ این دو کشور و همچنین پاسخ های شدید تر غرب یکی از عوامل بنیادین افزایش قیمت طلا به شمار می رود.

سرمایه گذاران همچنین توجه ویژه ای به تحولات فدرال رزرو دارند. افزایش شدید تورم باعث شده است تا فدرال رزرو نرخ بهره را به میزان 25 واحد پایه افزایش داده و در صدد کنترل تورم برآید.

تحلیل تکنیکال طلا نشان می دهد که فلز زرد در یک مسیر صعودی قرار گرفته و به دنبال صعود بالاتر از نقطه 1960 دلار می باشد. سه نقطه 1966، 1970 و 1975 دلار به ترتیب مقاومت های بعدی طلا به شمار می رود.

از طرف دیگر اولین حمایت طلا در نقطه 1955 دلاری قرار داشته که مانع از روند نزولی می شود. در صورتی که جهت حرکت طلا نزولی شود این فلز گرانبها در سه نقطه 1949، 1942 و 1937 دلار پشتیبانی خواهد شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد