اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

افزایش قیمت طلا ادامه دارد

در معاملات امروز بازار جهانی فلزات گران‌بها شاهد رشد اندک قیمت طلا و دیگر فلزات گرانبها بودیم. به گفته تحلیلگران، عدم اطمینان در مورد بحران اوکراین و افزایش قیمت نفت بر فشار تورمی موجود بر قیمت طلا افزوده است.

طلا امروز، جمعه سومین افزایش هفتگی در چهار هفته اخیر را با تشدید مناقشه روسیه و اوکراین تجربه کرد، در حالی که افزایش قیمت نفت در هفته جاری باعث افزایش تقاضا برای شمش به عنوان یک دارایی امن و محافظ تورم شد.

به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکو، در معاملات امروز بازار جهانی فلزات گران‌بها قیمت طلا نسبت به روز گذشته رشد کرد و هم اکنون به 1953دلار در هر اونس خرید و فروش می‌شود.

قیمت کنونی نسبت به ۳۰ روز پیش ۴۹ دلار و ۴۰ سنت و نسبت به یک سال پیش ۲۳۱ دلار و ۶۰ سنت بالاتر است.

عدم پیشرفت در مذاکرات صلح بین روسیه و اوکراین یکی از اصلی‌ترین دلایل بالا رفتن تقاضا برای طلا به عنوان یک دارایی ایمن است. با این حال اما بالا رفتن نرخ بهره اوراق قرضه دولتی آمریکا جلوی رشد بیشتر قیمت طلا در بازار امروز را گرفت.

به طور کلی این سومین هفته از ۴ هفته گذشته است که شاهد بالا رفتن هفتگی قیمت طلا در بازار جهانی هستیم و این هفته هم قیمت این فلز گرانبها دو درصد رشد کرده است.

قیمت نقره هم ۱۱ سنت بالا رفت و به ۲۵ دلار و ۶۱ سنت در هر اونس رسید. قیمت پلاتین اما بدون تغییر ماند و ۱۰۲۰ دلار در هر اونس خرید و فروش می‌شود.

پالادیم هم ۴ دلار رشد قیمت داشت و به ۲۴۵۸ دلار در هر اونس رسید.

به گزارش رویترز، بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا گفت: شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد روسیه با استفاده از ذخایر طلای خود تلاش می کند تحریم‌ها را دور بزند.

فدرال رزرو آمریکا در ۱۶ مارس هزینه‌های استقراض را ۲۵ واحد افزایش داد و از آن زمان سیاست‌گذاران ارشد بانک مرکزی ایالات‌متحده از رویکرد تهاجمی‌تر برای تشدید سیاست پولی در سال جاری برای مبارزه با تورم فزاینده خبر دادند.

به گفته تحلیلگران، نرخ‌های بهره بالاتر جذابیت شمش‌های غیر بازده را کاهش می‌دهد اما به گفته تحلیلگران، عدم اطمینان در مورد بحران اوکراین و افزایش قیمت نفت بر فشار تورمی موجود بر قیمت طلا افزوده است.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد