اونس طلا2299
مظنه14,976,000
18 گرم3,457,200
ارزش سکه33,740,928
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

نکات کلیدی خرید لپتاپ اقتصادی در سال جدید

لپتاپ‌ها و کروم‌بوک‌های ارزان‌قیمتی در بازار وجود دارند که می‌توانند امور روزمره را با دقت انجام دهند و نیاز به هزینه بالا هم ندارند.

به گزارش موبوایران، لپتاپ‌ها و کروم‌بوک‌های ارزان‌قیمتی در بازار وجود دارند که می‌توانند امور روزمره را با دقت انجام دهند و نیاز به هزینه بالا هم ندارند.

روز‌هایی که یک لپتاپ مناسب هزینه بالایی داشت، گذشته است. اکنون می‌توانید یک نوت بوک یا لپتاپ معمولی را برای استفاده خانگی، دانشجویی و ... با قیمت و بودجه مناسب تهیه کنید.

البته قبل از هر چیزی باید لپتاپی را پیدا کنید که مناسبتان باشد و نیاز‌های تان را برطرف کند. اگر به صفحه کیبورد یا صفحه نمایش بزرگی احتیاج دارید یا سرعت برایتان مهم است یا هر چیز دیگری، باید گزینه‌های موجود مناسب را خوب بررسی کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

فرقی نمی‌کند کجا باشید، مدرسه، دانشگاه، میهمانی، محل کار ... شما می‌توانید با استفاده از یک لپتاپ مقرون به صرفه کار‌های خود را انجام دهید و نیاز‌های خود را برطرف کنید. شما می‌توانید یک رایانه قابل حمل با ویندوز ۱۱ را با قیمت نسبتا مناسبی خریداری کنید. همچنین می‌توانید کروم‌بوک‌های با امکانات کامل و سیستم‌های هیبریدی را پیدا کنید که هم عملکرد لپتاپ و هم تبلت را در یک دستگاه به شما ارائه می‌دهند.

با این حال، باید آماده چالش‌هایی هم باشید، چون در حالی که مطمئناً می‌توانید یک لپتاپ قدرتمند با صفحه‌نمایش ۱۵ اینچی پیدا کنید، اما ممکن است مجبور باشید یک صفحه‌کلید و تاچ پد ضعیف را تحمل کنید. به همین ترتیب، می‌توانید یک دستگاه قابل حمل خوب بخرید که از یک CPU متوسط و یک درایو ذخیره سازی کوچک برای حفظ قیمت پایین خود استفاده می‌کند.

درک این نکته و تطبیق نقاط قوت و ضعف یک لپتاپ اقتصادی و مقرون به صرفه کاری است که شما باید انجام دهید. شما باید بررسی کنید که کدام لپتاپ مناسب شما و بودجه تان است. مشخص است که اگر دستگاهی قدرتمند و بی عیب باشد قیمت بالایی هم خواهد داشت. در این گزارش قصد داریم درباره خرید لپتاپ قیمت مناسب و نکاتی که در این باره باید بدانید، توضیحاتی را ارائه دهیم.

اطلاعاتی درباره اجزاء و اتصالات لپتاپ

خوشبختانه پردازنده‌ های Celeron و Pentium (که اکثر لپتاپ‌ های ارزان قیمت از آن‌ ها استفاده می‌کنند) امروز به حدی تکامل یافته‌اند که می‌توانند اکثر نیاز‌های روزمره مانند مرور وب و تماشای فیلم‌ها و تصاویر را به خوبی پشتیبانی کنند. این نوع پردازنده‌ها اکثرا در دستگاه‌های تا ۴۰۰ دلار (حدود ۱۰ میلیون تومان) یافت می‌شوند.

با این اوصاف، بازار لپتاپ‌ های ویندوزی با قیمت ۴۰۰ تا ۷۰۰ دلار (حدود ۱۰ تا ۱۷.۵ میلیون تومان) عمدتاً توسط سیستم‌های مبتنی بر پردازنده‌های بسیار پرطرفدارتر Core i۳، Core i۵، Ryzen ۳ و Ryzen ۵ تسخیر شده است. اگر یک لپتاپ میان رده می‌خواهید دستگاه‌های دارای این CPU را دنبال کنید.

در سال‌های گذشته، بسیاری از لپتاپ‌ های ویندوزی ارزان قیمت، تنها با ۲ یا ۴ گیگابایت حافظه اصلی (RAM) عرضه می‌شدند، اما امروزه حداقل در حوزه ویندوز، اکثر رایانه‌های قابل حمل با ۸ گیگابایت رم عرضه می‌شوند.

در بحث باتری، عمر باتری یک لپتاپ ارزان قیمت باید حداقل هفت یا هشت ساعت باشد و این روزها، بسیاری از دستگاه‌ها حتی کمی بیشتر نیز شارژ نگه می‌دارند. (مشخص است که صفحه نمایش روشن‌تر و انجام کار‌های سنگین تر، باعث مصرف باتری بیشتری می‌شود)

وقتی صحبت از فضای ذخیره‌سازی (ROM) به میان می‌آید، برخی از سیستم‌های ارزان قیمت هنوز از هارد دیسک‌های چرخان با ظرفیت‌های اغلب ۵۰۰ گیگابایتی استفاده می‌کنند، اما به طور فزاینده‌ای، دستگاه‌های ارزان قیمت از حافظه SSD با ظرفیت ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت بهره می‌برند. اگر می‌توانید با ظرفیت پایین یک هارد SSD کنار بیایید، بهتر است از این نوع حافظه که سریعتر از مدل قبل است، استفاده کنید.

امکانات لپتاپ های مقرون به صرفه

سایر سیستم‌ های مقرون‌ به‌ صرفه، به‌ویژه کروم‌ بوک‌ ها و برخی لپتاپ‌های ویندوزی کمتر از ۴۰۰ دلار، تنها مقدار کمی (۳۲ یا ۶۴ گیگابایت) فضای ذخیره‌سازی محلی را ارائه می‌دهند، اما فضای ذخیره‌سازی ابری می‌تواند این نقص را جبران کند. البته، مانند هر چیزی که مبتنی بر ابر است، برای دسترسی به آن باید آنلاین باشید.

از نظر ویژگی‌ها و امکانات، لپتاپ‌های مقرون به صرفه حداقل با یک درگاه USB ۳.۰ و احتمالاً یک یا دو درگاه USB ۲.۰ عرضه می‌شوند. همچنین ممکن است یک فضا برای کارت SD نیز دریافت کنید. یک درایو Wi-Fi که از پروتکل پرسرعت ۸۰۲.۱۱ac (Wi-Fi ۵) استفاده می‌کند نیز در حال حاضر برای این رده قیمتی، معمول است.

خروجی HDMI و پورت USB-C از مزایای قطعی لپتاپ‌ها هستند و می‌توانید این موارد را در برخی از ارزان‌ترین مدل‌ها نیز پیدا کنید. حتی برخی از مدل‌های قیمت مناسب از صفحه نمایش لمسی بهره می‌برند.

به دلیل کمبود جهانی تراشه، شیوع کرونا و... این روز‌ها لپتاپ‌ های ارزان قیمت خوب و مناسب به سختی یافت می‌شوند، اما با یک جستجوی خوب حتما دستگاه مناسب خود را خواهید یافت. حتی می‌توانید از کروم بوک‌ها هم استفاده کنید که البته به موارد استفاده شما باز می‌گردد. Chromebook بسیاری از عملکرد‌های لپتاپ‌های معمولی ویندوز یا مک را به شما ارائه می‌دهد و بسته به مدل آن، به احتمال زیاد عمر باتری بیشتری را نیز در اختیارتان قرار می‌دهد. فقط توجه داشته باشید که کروم بوک‌ها عملکرد آفلاین محدود و فضای ذخیره سازی محلی کمی دارند.

اشتباهات رایج در خرید لپتاپ

علاوه بر اینکه باید ویژگی‌های یک لپتاپ مناسب را بدانیم، باید از انجام برخی اشتباهات نیز پرهیز کنیم؛ اشتباهاتی که شاید تا قبل از خواندن این مطلب یکی از معیار‌های خرید شما بوده و باعث خواهند شد در ازای هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید بازخورد خوبی دریافت نکنید. بنابراین، توجه داشته باشید که خرید ارزان ترین مدل موجود در بازار ، خریدن یک لپتاپ برای زمان حال و وسواس به خرج دادن در مورد یک ویژگی، به هیچ وجه پیشنهاد نمی شود.

حتی اگر بودجه کمی برای خرید لپتاپ دارید نگران نباشید، توزیع کنندگان برای سود خودشان هم که شده همیشه سعی می‌کنند دستگاه‌های مقرون به صرفه نیز داشته باشند، چون به هر حال باید تمام سلیقه‌ها و بودجه‌ها را پوشش دهند. ضمنا هنگام خرید لپتاپ بررسی کنید که دستگاه به یک مادربرد مناسب مجهز باشد که اگر بعدا خواستید آن را ارتقا دهید امکان پذیر باشد و به مشکل نخورید.

در نتیجه با توجه به موارد بالا، فهرستی از بهترین موارد مناسب خودتان را بیابید و سپس با بررسی دقیق بهترین انتخاب را انجام دهید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد