اونس طلا2338.99
مظنه15,247,000
18 گرم3,519,700
ارزش سکه34,351,491
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

طلای جهانی بر سر دو راهی !

دارایی‌های بزرگ‌ترین صندوق قابل معامله با پشتوانه طلا در جهان، روز جمعه ۰.۸ درصد افزایش یافت که بالاترین میزان از مارس ۲۰۲۱ بود.

به گزارش سایت طلا،در معاملات امروز بازار جهانی فلزات گرانبها قیمت طلا کاهش یافت و به1914دلار رسید.

به گزارش رویترز، دو عامل هم اکنون بر بازار طلا اثرگذار است، نخست افزایش تقاضا برای خرید طلا به عنوان یک دارای ایمن که ناشی از بحران درگیری نظامی بین روسیه و اوکراین بوده و به بالارفتن قیمت این فلز گرانبها در بازار جهانی منجر می‌شود و عامل دیگر افزایش نرخ بهره اوراق قرضه دولتی آمریکا است که به کاهش قیمت طلا در بازار جهانی می‌انجامد.

به نظر می رسد زور عامل کاهنده طی ساعات گذشته بر قیمت طلا بیشتر اثر گذاشته و توانسته تا حدودی نه تنها جلوی رشد قیمت را بگیرد بلکه قیمت طلا را پایین بیاورد.

این قیمت البته نسبت به یک ماه پیش ۲۷.۹ دلار و نسبت به یک سال پیش ۱۸۷ دلار و ۸۰ سنت بالاتر است.

در معاملات امروز نقره هم ۲۰ سنت ارزان شد و هم اکنون ۲۵ دلار در هر اونس خرید و فروش می‌شود.

قیمت پلاتین هم ۹ دلار عقب نشینی کرد و ۱۰۲۶ دلار در هر اونس تعیین شد.

مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت سیتی ایندکس گفت: امروز اندکی جریان‌های امن به سمت طلا می‌روند زیرا اوکراین رسما ضرب‌الاجل روسیه را رد کرد. دو تن از سیاست‌گذاران فدرال رزرو نیز اعلام کردند که بانک مرکزی باید گام‌های تهاجمی‌تری برای مبارزه با تورم و جلوگیری از افزایش بیشتر این فلز گرانبها بر دارد.

نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس گفت که می‌خواهد نرخ بهره را در سال جاری به ۱.۷۵ تا ۲ درصد افزایش دهد و نرخ‌های بهره بالاتر باعث افزایش هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بهره می‌شود. دارایی‌های بزرگ‌ترین صندوق قابل معامله با پشتوانه طلا در جهان، روز جمعه ۰.۸ درصد افزایش یافت که بالاترین میزان از مارس ۲۰۲۱ بود.

بر اساس این گزارش،بازندگان اصلی بازار امروز دارندگان پالادیوم بودند که شاهد عقب‌نشینی ۴۹ دلاری قیمت این فلز گران‌بها و رسیدن قیمت آن به ۲۴۷۷ دلار در هر اونس بودند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد