اونس طلا2307.85
مظنه14,946,000
18 گرم3,450,200
ارزش سکه33,673,338
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)41,500,000
نیم24,000,000
ربع15,200,000

چهار دستورالعمل ساده برای شام در تعطیلات

ممکن است فکر کنید که تهیه یک شام سالم و خوشمزه در خانه فرآیندی پیچیده است، اما ما اینجا هستیم تا به شما بگوییم که لزومی ندارد این فکر را کنید.

ممکن است فکر کنید که تهیه یک شام سالم و خوشمزه در خانه فرآیندی پیچیده است، اما ما اینجا هستیم تا به شما بگوییم که لزومی ندارد این فکر را کنید.

خیلی از ما با اینکه عاشق غذا هستیم و از آشپزی لذت می بریم اما دوست نداریم زمان زیادی را صرف این کار کنیم. پس راه حل این موضوع آن است که غذاهایی را برای درست کردن انتخاب کنیم که زمان کمتری از ما در طول روز بگیرند و سالم و خوشمزه باشند.

در این مقاله چهار دستور العمل ساده برای شام را به شما پیشنهاد می دهیم که به وسیله آن می توانید یک سفره شام ساده و سریع روی میز بچینید.

1.سیب زمینی شکم پر

سیب زمینی شیرین سرشار از مواد مغذی مفیدی مانند بتاکاروتن ، ویتامین C ، پتاسیم و فیبر است. به علاوه سیب زمینی بسیار خوشمزه است و با هر چیزی می توان آن را جفت کرد و خورد. این ویژگی باعث می شود که سیب زمینی پایه ای عالی برای ساختن یک وعده غذایی سیر کننده باشند. ن یک سیب زمینی شیرین کامل را تفت بدهید، سپس آن را با موادی مانند سبزیجات سرخ شده ، لوبیا ، مرغ و پنیر پرکنید. این غذا فوق العاده است و شما می توانید آن را طعم های دیگر و ترکیبات دیگر امحان کنید.

2.کاسه غلات

هر وقت هوس یک شام آسان و خوشمزه کردید می توانید سری به کاسه غلات بزنید. از هر غله ای که دوست دارید می توانید برای کاسه غلات استفاده کند مانند ارزن و جو. غلات منبع مهمی از فیبر و سایر مواد مغذی مانند منیزیم هستند. مطالعات نشان داده اند که رژیم های غذایی غنی از غلات با کاهش خطر ابتلا به چندین بیماری از جمله سرطان روده بزرگ، بیماری قلبی و دیابت نوع 2 مرتبط است. برای تهیه یک کاسه غلات، یک وعده از غلات پخته شده را با سبزیجات پخته یا خام و یک منبع پروتئینی مانند مرغ، تخم مرغ سرخ شده یا آب پز، میگو کبابی یا ماهی قزل آلا اضافه کنید. سپس آن را با کمی روغن زیتون یا آب لیمو مزه دار کنید و میل کنید.

3. سالاد

زمانی که حوصله صرف زمان برای درست کردن یک شام را ندارید، سالاد تنها انتخاب هوشمندانه ایست که می توانید داشته باشید. مشکل بیشتر سالادها این است که به خوبی ترکیب نمی‌ شوند و تنها مدت کوتاهی پس از پایان وعده غذایی ‌تان دوباره احساس گرسنگی می ‌کنید. نکته کلیدی برای تهیه یک سالاد مقوی این است که مطمئن شوید که مقدار زیادی پروتئین ، چربی های سالم و فیبر در آن داشته باشید. با سبزیجات پایه مانند کلم پیچ، کاهو یا بروکلی شروع کنید و چند قلم دیگر مانند خیار و فلفل و اسفناج و پیاز قرمز را نیز به ان اضافه کنید تا محتویات فیبر آن نیز بیشتر شود. سپس یک منبع پروتئین مانند مرغ کبابی، میگو، ماهی قزل آلا یا تخم مرغ آب پز را اضافه کنید. افزودن یک منبع کربوهیدرات غنی از فیبر، مانند لوبیا یا سیب زمینی کمک به سیر شدن شما می کند. برای ایجاد بافتی ترد، دانه های آفتابگردان برشته یا کدو تنبل را با یک سس سالم مانند روغن زیتون و سرکه بالزامیک بریزید.

4.برگر

برگرها انتخابی عالی برای خانواده‌ها هستند، زیرا تهیه آن‌ها ساده است و مطمئناً همه ذائقه‌های چشایی را نیز راضی می‌کنن. حتی اگر همبرگرهای گوشت گاو را نمی خورید، می‌توانید همبرگر را تقریباً از هر منبع پروتئینی ، از جمله مرغ چرخ کرده ، ماهی قزل آلا ، ماهی تن و عدس درست کنید. می‌توانید برگرهایتان را روی یک نان غلات کامل، همراه با کاهو یا سایر سبزیجات معمول سرو کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد