اونس طلا2302.52
مظنه14,706,000
18 گرم3,394,800
ارزش سکه33,132,618
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

حتی اگر از گرما خسته شدید باز هم آب سرد نخورید

آب سرد یکی از بزرگ ترین خوشحالی های ما در فصل تابستان است اما آیا خوردن یک لیوان آب سرد می تواند سلامتی ما را به خطر بیندازد؟

به گزارش سایت طلا، هیدراته ماندن بدن یا همان رساندن آب کافی و مورد نیاز به بدن منبعی اثبات شده برای تضمین سلامت روحی و جسمی شما است.

آکادمی های ملی علوم، مهندسی و پزشکی توصیه می کنند که مردان 19 ساله و بالا تر 3.7 لیتر آب در روز (معادل 15.5 فنجان)و زنان 19 سال و بالاتر روزانه 2.7 لیتر(11.5 لیتر) مصرف کنند.

اما آیا نوشیدن آب سرد می تواند تاثیر منفی بر سلامتی شما بگذارد؟

برخی معتقدند نوشیدن آب سرد عادت بدی است که در واقع می تواند به سلامت طولانی مدت شما آسیب برساند.این عقیده مبتنی بر این مسئله است که نوشیدن آب سرد معده شما را منقبض کرده و هضم غذا را سخت می کند.

آب سرد

در بررسی خطرات نوشیدن آب سرد محققان به این نتیجه رسیده اند که نوشیدن آب سرد باعث ضخیم شدن مخاط بینی شده و عبور هوا از مجاری تنفسی را دشوارتر می کند. در مقایسه ، محققان دریافتند که سوپ مرغ و آب گرم به افراد کمک می کند تا راحت تر نفس بکشند. اگر می خواهید سرماخوردگی یا آنفولانزا را درمان کنید ، نوشیدن آب سرد ممکن است تنفس شما را بدتر کند.

در تحقیقات معتبری در سال 2001 مشخص شد که نوشیدن آب سرد به ایجاد میگرن در افرادی که قبلاً میگرن را تجربه کرده اند مرتبط بوده است. درد ناشی از آکالازی ، شرایطی که توانایی بدن در عبور مواد غذایی از مری شما را محدود می کند ، می تواند با نوشیدن آب سرد همراه یک وعده غذایی بدتر شود.

در زمان هایی که شما مشغول فعالیت های سنگین روزانه مانند ورزش هستید نوشیدن آب سرد توصیه شده است زیرا نوشیدن آب سرد در حین ورزش می تواند در حفظ انرژی بدن شما کمک کند و جلسه تمرین شما را موفق تر کند. این امر احتمالاً به این دلیل است که نوشیدن آب سرد باعث می شود دمای هسته بدن پایین تر امده و فعالیت را برای شما راحت تر می کند.

یخ

اما نوشیدن آب معمولی ، بدون توجه به درجه حرارت ، ثابت شده است که در طول روز انرژی بیشتری به بدن شما می دهد.
برخی نیز نوشیدن آب را جایگزین نوشیدنی های قندی می کنند چرا که برای هضم و حفظ وزن مفید است حتی اگر آبی که می نوشند سرد باشد. نوشیدن آب خنک، در واقع ممکن است به شما در سوزاندن دو کالری اضافی کمک کند زیرا بدن شما برای هضم و حفظ دمای هسته خود باید سخت تر کار کند. اما به احتمال زیاد نوشیدن آب سرد ابزاری پر قدرت برای کاهش وزن نیست.

اگر نگران هضم خود هستید، سعی در ایجاد برنامه ای برای کاهش وزن دارید و یا احساس می کنید ممکن است به طور مداوم کم آب شوید ، با پزشک خود صحبت کنید و طرحی تهیه کنید که شما را هیدراته و سالم نگه می دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد