اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت طلا در حال رشد مجدد + تحلیل تکنیکال

قیمت طلا که در نیمه اول این هفته افت بسیار شدیدی را از خود نشان داده بود، از روز گذشته دوباره به مسیر صعودی بازگشته و رشد آرامی را تجربه کرده است.

به گزارش سایت طلا، قیمت طلا در بحبوحه جنگ روسیه و اوکراین بار دیگر صعودی شده و رشد ملایمی را تجربه کرده است. در لحظه ای که این خبر نگاشته ی شود هر اونس طلای جهانی 1934 دلار قیمت داشته که 6 دلار افزایش قیمت را تجربه کرده است.

در روز گذشته جلسه فدرال رزرو به پایان رسید و این بانک تصمیم گرفت نرخ بهره را 25 واحد پایه افزیش دهد. رئیس فدرال رزرو همچنین اعلام کرد که این بانک قصد دارد طی سال 2022 تا شش بار دیگر نرخ بهره را افزایش دهد.

طلا

در این میان نگرانی ها نسبت به رشد اقتصاد جهانی افزایش یافته است و تورم همچنان به رشد خود ادامه می دهد که به عنوان عوامل بنیادین حمایت کننده از طلا به شمار می رود.

علاوه بر موارد گفته شده اصلاح در ارزش دلار آمریکا و همچنین بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده را می توان عوامل اصلی افزایش قیمت طلا طی روز گذشته و امروز دانست.

از منظر فنی، تحلیل تکنیکال طلا نشان می دهد که طلا به دنبال افزایش بالاتر از سطح 1940 دلار است که به عنوان یک مقاومت قدرتمند در جهت صعودی عمل می کند.

عبور قیمت طلا به بالای 1940 دلار می تواند طلا را با مقاومت بعدی خود در نقطه 1950 دلاری مواجه سازد. ادامه یافتن روند صعودی می تواند طلا را ابتدا با مقاومت 1952 دلاری و سپس با مقاومت در نقطه 1955 دلار مواجه سازد. بالاترین مقاومت طلا نیز در عدد 1960 دلار قرار دارد.

از طرف دیگر طلا در نقطه 1931 دلار از حمایت فوری برخوردار بوده و در صورتی که فشار نزولی باعث شکسته شدن این خط حمایتی شود طلا در نقطه 1922 دلار پشتیبانی خواهد شد. افت بیشتر می تواند قیمت طلا را به حمایت 1917 دلاری برساند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد