اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

4 فایده گفته نشده درباره شکلات تلخ که باید بدانید

شکلات تلخ سرشار از مواد مغذی است که می تواند بر سلامت شما تأثیر مثبت بگذارد. ساخته شده از دانه درخت کاکائو، یکی از بهترین منابع آنتی اکسیدانی است که می توانید پیدا کنید .

شکلات تلخ سرشار از مواد مغذی است که می تواند بر سلامت شما تأثیر مثبت بگذارد. ساخته شده از دانه درخت کاکائو، یکی از بهترین منابع آنتی اکسیدانی است که می توانید پیدا کنید .مطالعات نشان می دهد که شکلات تلخ می تواند سلامتی شما را بهبود بخشد و خطر بیماری های قلبی را کاهش دهد. در اینجا از چند فایده شکلات به نقل از منابع معتبر سخن می گوییم. در ادامه همراه ما باشید.

1. بسیار مغذی

اگر شکلات تلخ با کیفیت با محتوای کاکائو بالا می‌خرید، کاملاً مغذی است. حاوی مقدار مناسبی از فیبر محلول و سرشار از مواد معدنی است. 100 گرم شکلات تلخ با 70 تا 85 درصد کاکائو حاوی :

11 گرم فیبر

67 درصداز DV برای آهن

58٪ ازDV برای منیزیم

89 درصداز DV برای مس

98 درصداز DV برای منگنز

علاوه بر این، دارای مقدار زیادی پتاسیم، فسفر، روی و سلنیوم است.

البته ، 100 گرممقدار نسبتاً زیادی است و چیزی نیست که باید روزانه مصرف کنید. اینمواد مغذی همچنین با 600 کالری و مقادیر متوسط ​​قند همراه هستند. به همین دلیل، شکلات تلخ بهتر است در حد اعتدال مصرف شود.مشخصات اسیدهای چرب کاکائو و شکلات تلخ نیز خوب است. (چربی ها بیشتر از اسید اولئیک چربی مفید برای قلب که در روغن زیتون نیز یافت می شود)، اسید استئاریک و اسید پالمیتیک تشکیل شده اند.اسید استئاریک اثر خنثی بر کلسترول بدن دارد. اسید پالمیتیک می تواند سطح کلسترول را افزایش دهد، اما تنها یک سوم کل کالری چربی را تشکیل می دهد.

2. منبع قوی آنتی اکسیدان ها

ORAC مخفف ظرفیت جذب رادیکال اکسیژن است. این معیاری برای فعالیت آنتی اکسیدانی غذاها است. اساساً، محققان مجموعه‌ای از رادیکال‌های آزاد )بد (را در برابر نمونه‌ای از یک غذا قرار می‌ دهند و می ‌بینند که آنتی‌اکسیدان‌های موجود در غذا چقدر می‌ توانند رادیکال‌های آزاد را خلع‌ نفع کنند.ارتباط بیولوژیکی مقادیر ORAC مورد سوال قرار می گیرد، زیرا در یک لوله آزمایش اندازه گیری می شود و ممکن است همان اثر را در بدن نداشته باشد. با این حال، شایان ذکر است که دانه‌های کاکائو خام و فرآوری نشده از جمله غذاهایی هستند که بالاترین امتیاز را دریافت کرده‌اند. شکلات تلخ مملو از ترکیبات آلی است که از نظر بیولوژیکی فعال هستند و به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند. اینها شامل پلی فنول ها، فلاوانول ها و کاتچین ها و غیره است.

3. ممکن است جریان خون را بهبود بخشد و فشار خون را کاهش دهد

فلاوانول‌های موجود در شکلات تلخ می‌توانند اندوتلیوم، پوشش سرخرگ‌ها را برای تولید اکسید نیتریک (NO) تحریک کنند .یکی از عملکردهای NO ارسال سیگنال به شریان ها برای استراحت است که مقاومت در برابر جریان خون را کاهش می دهد و در نتیجه فشار خون را کاهش می دهد .بسیاری از مطالعات کنترل‌ شده نشان می ‌دهند که کاکائو و شکلات تلخ می‌توانند جریان خون را بهبود بخشند و فشار خون را کاهش دهند، اگرچه اثرات آن معمولاً خفیف است. با این حال، یک مطالعه در افراد مبتلا به فشار خون بالا هیچ تاثیری نشان نداد، بنابراین این را با مقداری نمک مصرف کنید.

4. HDL را افزایش می دهد و از LDL در برابر اکسیداسیون محافظت می کند

مصرف شکلات تلخ می تواند چندین عامل خطر مهم برای بیماری قلبی را بهبود بخشد. در یک مطالعه کنترل شده، پودر کاکائو به طور قابل توجهی کلسترول LDL (بد) اکسید شده را در مردان کاهش می دهد. همچنین HDL را افزایش داد و کل LDL را برای کسانی که کلسترول بالا داشتند کاهش داد. LDL اکسید شده به این معنی است که کلسترول LDL با رادیکال های آزاد واکنش نشان داده است. این باعث می شود که ذرات LDL به خودی خود واکنش نشان دهند و قادر به آسیب رساندن به بافت های دیگر، مانند پوشش شریان های قلب شما باشند. کاملا منطقی است که کاکائو LDL اکسید شده را کاهش می دهد. حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان قوی است که آن را وارد جریان خون می کند و از لیپوپروتئین ها در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت می کند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد