اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

طلا به پایین ترین قیمت سه هفته اخیر خود سقوط کرد

قیمت طلا که در هفته گذشته در نزدیکی بالاترین قیمت تاریخی خود قرار گرفته بود با سه روز افت شدید به پایین ترین قیمت سه هفته اخیر خود دست پیدا کرد.

به گزارش سایت طلا، قیمت طلا در هفته گذشته تا 2075 دلار نیز رشد کرده و در آستانه شکستن رکورد تاریخی خود بود اما در ادامه سقوط شدیدی را از خود نشان داده و با از دست دادن بیش از 150 دلار از قیمت خود هم اکنون در عدد 1915 دلار قرار گرفته است.

ترکیبی از عوالمل باعث فروش شدید طلا بشود که یکی از کلیدی ترین موارد آن نشست دو روزه فدرال رزرو است که امروز به پایان خواهد رسید و پس از آن نفرانس مطبوعاتی جروم پاول رئیس فدرال رزرو مواضع این بانک را تشریح خواهد کرد.

بسیاری از کارشناسان و سرمایه گذاران پیش بینی می کنند که فدرال رزرو نرخ بهره را به اندازه 25 واحد افزایش دهد که اولین افزایش نرخ بهره از سال 2020 و آغاز همه گیری کرونا به شمار می رود.

با توجه به اینکه سطوح تورمی همچنان در بالاترین میزان خود طی چهل سال گذشته قرار گرفته است احتمال تهاجمی عمل کردن فدرال رزرو بسیار زیاد است از این رو درصد کمی از کارشناسان بر این باورند که این بانک ممکن است نرخ بهره را تا 50 واحد در یک مرحله افزایش دهد.

از طرف دیگر روسیه همچنان در حال پیشروی در خاک اوکراین بوده و به پایتخت این کشور نزدیک می شود. با این حال مذاکرات میان روسیه و اوکراین در حال ادامه پیدا کردن بوده و سرمایه گذاران را امیدوار ساخته است.

در کنار همه این موارد کاهش قیمت نفت نیز باعث افت قیمت طلا شده است. در حال حاضر قیمت نفت همچنان در حال کاهش بوده و به زیر 100 دلار رسیده است که نگرانی ها درباره بحران انرژی را کاهش داده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد