اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سقوط شدید قیمت طلا برای سه روز متوالی

قیمت طلا طی سه روز گذشته به شکل متوالی کاهش یافته است و به سطوح بسیار پایینی منتقل شده است. بسیاری پیش بینی می کنند که آینده قیمت طلا امروز مشخص خواهد شد.

به گزارش سایت طلا، قیمت طلا در روز گذشته برای سومین روز متوالی کاهش یافته و به نزدیکی 1900 دلار رسیده است. در لحظه نگارش این متن هر اونس طلای جهانی در بازار با قیمت 1915 دلار معامله می شود که دو دلار کاهش در روز را نشان داده است.

امروز دومین روز از جلسه دو روزه فدرال رزرو است که در تاریخ 24 و 25 اسفند برگذار شد. در این جلسه قرار است فدرال رزرو درباره افزایش نرخ بهره برای کنترل تورم و همچنین کاهش ترازنامه مالی خود تصمیم بگیرد.

کارشناسان پیش بینی می کنند که این بانک نرخ بهره را به اندازه 25 واحد افزایش دهد. این اتفاق در حالی می افتد که جنگ روسیه و اوکراین همچنان ادامه یافته و بیش از 20 روز طول کشیده است و همچنین تورم به بلالاترین حد خود طی 40 سال اخیر رسیده است.

از منظر فنی فروشندگان طلا به دنبال کاهش قیمت این فلز گرانبها به زیر 1901 دلار هستند که به عنوان یکی از سطوح حمایتس اصلی برای طلا عمل می کند.

افت از این سطح می تواند قیمت طلا را به حمایت بعدی آن در عدد 1880 دلار برساند. در صورتی که طلا همچنان به سقوط خود ادامه دهد در نقطه 1870 دلاری پشتیبانی خواهد شد.

از طرف دیگر در صورتی که نتیجه جلسه امروز فدرال رزرو به کام خریداران طلا باشد، اولین مقاومتی که باید از آن عبور شود در نقطه 1936 دلاری قرار گرفته است.

ادامه روند صعودی در فلز زرد می تواند آن را با مقاومت 1959 دلاری مواجه سازد که دروازه ورود به سطح روانشناختی و کلیدی دو هزار دلاری به شمار می شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد