اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

7 نکته برای داشتن بدنی سالم تر

وقتی صحبت از سلامتی و تغذیه به میان می آید، گیج شدن آسان است. حتی کارشناسان واجد شرایط اغلب نظرات مخالفی دارند،

وقتی صحبت از سلامتی و تغذیه به میان می آید، گیج شدن آسان است. حتی کارشناسان واجد شرایط اغلب نظرات مخالفی دارند، که می ‌تواند تشخیص اینکه واقعاً برای بهینه ‌سازی سلامت خود چه کاری باید انجام دهید را سختی می کند با این حال، با وجود همه اختلاف نظرها، تعدادی از نکات سلامتی به خوبی توسط تحقیقات پشتیبانی می شود. در این مقاله هفت نکته را که برپایه تحقیقات علمی استوار

هستند را با شمادر میان می گذاریم.

یک

نوشیدنی های شیرین را محدود کنید

نوشیدنی های قندی مانند نوشابه های گازدار، آب میوه ها و چای های شیرین منبع اصلی قند افزوده در رژیم غذایی ما هستند. متأسفانه، یافته‌های چندین مطالعه حاکی از آن است که نوشیدنی‌های شیرین‌شده با قند، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و دیابت نوع 2 را افزایش می‌دهند، نوشیدنی‌های شیرین شده با شکر نیز برای کودکان مضر هستند، زیرا نه تنها می ‌توانند در چاقی در کودکان نقش داشته باشند، بلکه می‌ توانند به شرایطی که معمولاً تا بزرگسالی ایجاد نمی ‌شوند، مانند دیابت نوع 2، فشار خون بالا، و بیماری کبد چرب غیر الکلی کمک کنند.

دو

آجیل و مغز بخورید

برخی از افراد از خوردن آجیل اجتناب می کنند زیرا چربی بالایی دارند. با این حال، آجیل و دانه ها فوق العاده مغذی هستند. آنها مملو از پروتئین، فیبر و انواع ویتامین ها و مواد معدنی هستند. آجیل ممکن است به کاهش وزن کمک کند و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماری قلبی را کاهش دهد.

سه

ازغذاهای فرآوری شده پرهیز کنید

غذاهای فوق فرآوری شده غذاهایی هستند که حاوی موادی هستند که به طور قابل توجهی از شکل اصلی خود تغییر یافته اند. آنها اغلب حاوی مواد افزودنی مانند شکر اضافه شده، روغن بسیار تصفیه شده، نمک، مواد نگهدارنده، شیرین کننده های مصنوعی، رنگ ها و طعم دهنده ها نیز هستند. غذاهای فوق فرآوری شده بسیار خوش طعم هستند، به این معنی که به راحتی بیش از حد خورده می شوند و مناطق مرتبط با پاداش را در مغز فعال می کنند که می تواند منجر به مصرف بیش از حد کالری و افزایش وزن شود.

چهار

از قهوه نترسید

علیرغم برخی اختلاف نظرها در مورد آن، قهوه مملو از فواید برای سلامتی است. سرشار از آنتی اکسیدان است و برخی مطالعات مصرف قهوه را با طول عمر و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2، بیماری های پارکینسون و آلزایمر و بسیاری از بیماری های دیگر مرتبط دانسته اند. به نظر می رسد مفیدترین مقدار مصرف 3-4 فنجان در روز باشد ، اگرچه افراد باردار باید آن را محدود کنند یا به طور کامل از آن اجتناب کنند زیرا با وزن کم بچه به هنگام تولد مرتبط است.

پنج

ماهی چرب بخورید

ماهی منبع عالی پروتئین با کیفیت بالا و چربی سالم است. این امر به ویژه در مورد ماهی های چرب مانند سالمون که سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 ضد التهابی و مواد مغذی مختلف است صادق است. مطالعات نشان می دهد افرادی که به طور منظم ماهی می خورند در معرض خطر کمتری برای چندین بیماری از جمله بیماری قلبی، زوال عقل و بیماری التهابی روده قرار دارند.

شش

خواب کافی داشته باشید

اهمیت داشتن خواب با کیفیت کافی را نمی توان نادیده گرفت. خواب کم می تواند باعث مقاومت به انسولین شود، می تواند هورمون های اشتهای شما را مختل کند و عملکرد فیزیکی و ذهنی شما را کاهش دهد. علاوه بر این، کم خوابی یکی از قوی ترین عوامل خطر فردی برای افزایش وزن و چاقی است. افرادی که به اندازه کافی نمی خوابند تمایل دارند غذاهایی را انتخاب کنند که چربی، قند و کالری بالاتری دارند که به طور بالقوه منجر به افزایش وزن ناخواسته می شود .

هفت

باکتری های روده تان را تقویت کنید

باکتری های موجود در روده شما که مجموعاً میکروبیوتای روده نامیده می شوند، برای سلامت کلی بسیار مهم هستند. اختلال در باکتری های روده با برخی از بیماری های مزمن، از جمله چاقی و مشکلات گوارشی بی شماری مرتبط است .راه های خوب برای بهبود سلامت روده شامل خوردن غذاهای پروبیوتیک مانند ماست و کلم ترش، مصرف مکمل های پروبیوتیک در صورت لزوم و خوردن مقدار زیادی فیبر است. قابل توجه است که فیبر به عنوان یک پری بیوتیک یا منبع غذایی برای باکتری های روده شما عمل می کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد