اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چرا باید از این 4 مورد هنگام دعوا با شریک عاطفی، پرهیز کرد؟

هنگام دعوا با شریک زندگی خود از این 4 مورد اجتناب کنید، این می تواند اوضاع را بدتر کند!

دعوای زن و شوهر

نزاع در روابط عاشقانه امری رایج است و مسلما اگر به هیچ وجه با تعارض مواجه نشوید، یک جای کار می لنگد و رابطه نیز خسته کننده خواهد بود.

اما نکته ای که باید توجه داشت، دعواهایی که اتفاق می افتد سمی نشود، یعنی از خطوط عبور نکنید و فراوانی آن نیز زیاد نباشد؛ درنتیجه، برای اینکه نزاع از کنترل خارج نشود، بهتر است از موارد زیر اجتناب کنید چراکه می توانند اوضاع را بدتر کنند.

1. ترک اتاق در هنگام دعوا

تصور کنید وقتی دارید صحبت می‌کنید و احساساتتان را تخلیه می‌کنید، شریک زندگی‌تان همین‌طور محل را ترک کند! چه احساسی پیدا می کنید؟ مطمئنا شرایط ناراحت کننده و آسیب زننده است، درست است؟

بنابراین، اگر از شریک زندگی خود دلخور هستید، به سادگی اتاق را ترک نکنید. حتی اگر به زمان نیاز دارید تا آرام شوید و از کنترل خارج نشوید، به همسرتان بگویید تا او احساس نکند که شما به او و احساسات وی بی اعتنا هستید.

۲- زمانی که احساساتی هستید تصمیم بگیرید

وقتی در حال دعوا هستید، بهتر است هر تصمیمی که می خواهید بگیرید را به تعویق بیندازید. چرا؟ وقتی فردی احساساتی می شود، معمولاً فکر کردن برایش مشکل است، بنابراین تمایل دارد تصمیماتی افراطی بگیرد. به عنوان مثال، زمانی که در حال دعوای بزرگ هستید، بخواهید از هم جدا شوید.

سعی کنید ابتدا ذهن خود را پاک کنید و صبر کنید تا احساسات غلیان شده شما فروکش کند، سپس تصمیم بگیرید. اگر حرف جدایی بزنید و شریک زندگی تان نیز موافقت کند، هردو بعدا دچار پشیمانی می شوید؛ در واقع این فقط یک احساس لحظه ای بوده است و گاهی پیش آمده بخاطر غرور و خلاف میل ذاتی، طرفین نتوانسته اند پاپس بکشند!

3. بیان دوباره زخم های کهنه

رابطه شما دچار آسیب می شود، اگر هر بار که درگیری ای بوجود بیاید، زخم های قدیمی بازگو شود؛ پس اگر مشکلات گذشته را حل کرده اید، دوباره آنها را باز نکنید.

اگر این روند ادامه پیدا کند، طرف مقابل شما احساس می کند که با او ناعادلانه رفتار می شود؛ بعلاوه دعوای اکنون به دلیل مشکل دیگری است.

4. میل به پیروزی، نه یافتن راه حل

یکی دیگر از چیزهایی که می‌تواند اوضاع را در طول دعوا بدتر کند، منیت بالا است. شما به نزاع به عنوان یک میدان جنگ فکر می کنید تا مشخص کنید چه کسی برنده و چه کسی بازنده است، این اشتباه است.

دعواهایی که با آن روبرو می شوید در واقع راهی برای تقویت بیشتر رابطه شماست. هر چه مشکلات بیشتری را با هم پشت سر بگذارید، پیوند عشقی شما قوی تر خواهد شد. بنابراین از احساس میل به پیروزی اجتناب کنید و آن را با تمرکز بر حل مشکلات جایگزین کنید.

نباید جلو نزاع ها را در روابط گرفت، بلکه باید به درستی با آن برخورد کرد؛ اگر این اتفاق بیوفتد، رابطه شما با شریک عاطفیتان سالم خواهد ماند.

و در آخر این را باید بگم که زن و شوهر دعوا کنند، ابلهان باور کنند :)

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد