اونس طلا2319.31
مظنه14,986,000
18 گرم3,459,500
ارزش سکه33,763,458
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,100,000
ربع15,300,000

4 درمان خانگی موثر برای داشتن پوستی بدون چین و چروک

مسئول نگه داشتن نشاط پوست شما کلاژن هست. (مهم ترین پروتئین موجود در بافت های بدن مثل استخوان ، غضروف و پوست ) داخل لایه زیرین پوست شماست.

مسئول نگه داشتن نشاط پوست شما کلاژن هست. (مهم ترین پروتئین موجود در بافت های بدن مثل استخوان ، غضروف و پوست ) داخل لایه زیرین پوست شماست. حالا به هر علتی توی روند طبیعی کُلاژن سازی اختلالی به وجود بیاد پوست شما دچار چین و چروک می شه. با افزایش سن ، سرعت کلاژن سازی کند میشه ، برای همین معمولا اکثر افراد مسن پوستی افتاده دارند. اختلالات ارثی توی تولید کلاژن هم دخیل هستند مثل افرادی که دچار سندرم مارفان هستند. عوامل محیطی که مهم ترینش آفتاب هست، باعث تخریب رشته های کلاژن و آلاستین پوست و تشدید روند پیری پوست و ایجاد چین و چروک می شن!

اگر دنبال راهکار مناسبی برای درمان نسبی چین و چروک پوست صورتتون می گردید توی مقاله امروز با گفتن پنج نکته مهم سعی می کنیم بهتون در این زمینه کمک کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

1.ماساژ روغن زیتون

روغن زیتون منبع خوب و قوی از آنتی اکسیدان هست که با جلوگیری از تشکیل رادیکال های آزاد که عامل اصلی چروک های زودرس هستند به پوست کمک می کنه. ماساژ روزانه روغن زیتون پوست رو به خوبی آبرسانی و کمبود ویتامین Eرو جبران می کنه. همچنین می تونید چند قطره عسل و گلیسیرین رو با روغن زیتون مخلوط کنید و اون رو روی قسمت آسیب دیده بمالید. این مخلوط از راه بازسازی سلول های پوستی از پوست شما محافظت می کنه. ماساژ روغن زیتون به عنوان یه درمان طبیعی برای چین و چروک در نظر گرفته می شه. اما برای اثرگذاری سریع باید درست انجام بشه.

2.استفاده از ژل آلوئه ورا

استفاده از آلوئه ورا برای مراقبت از پوست یکی از موثرترین داروهای طبیعی هست که حتی توی کرم ها و لوسیون های زیبایی هم استفاده می شه. خاصیت ضد پیری ژل آلوئه ورا به تولید الاستین و کلاژن کمک کرده و پوست رو صاف و جوان تر می کنه. آلوئه ورا به عنوان منبع غنی از آنتی اکسیدان ها، با رادیکال هایی که باعث ایجاد چین و چروک می شن، می جنگه و پوست شما رو درخشان تر میکنه. برای اثربخشی بهتر می تونید از ژل آلوئه ورا با سایر داروهای مراقبتی پوست مثل خیار، لیمو، روغن نارگیل، عرق نعنا استفاده کنید. همچنین می تونید از آلوئه ورا و آرد نخودچی یا پاپایای رسیده استفاده کنید. توجه داشته باشید که: از آلوئه ورا با لیمو روی زخم های باز استفاده نکنید چون این کار می تونه باعث تحریک پوست شما بشه.

3. برگ، دانه و روغن شنبلیله

یک منبع خوب دیگه که توانایی درمان مشکلات پوستی از جمله چین و چروک رو داره شنبلیله هست و این منبع سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هست که به راحتی توسط پوست جذب می شن. ماساژ منظم پوست با روغن شنبلیله به آبرسانی، جوانی پوست و به طور کلی مقابله با خطوط و چین و چروک ها کمک می کنه. همچنین می تونید برگ های شنبلیله رو آسیاب کنید و خمیری که به دست میاد رو به مدت 10 تا 12 دقیقه روی پوستتون بگذارید. توصیه می کنیم این کار رو بعد یا قبل زمان حمام انجام بدی د و بعد صورتتون رو با آب ولرم بشورید. شنبلیله پوست شما رو میتونه به خوبی شفاف کنه.

4.موز

موز حاوی مقادیر خوبی از ویتامین های سالم، مواد معدنی مانند منیزیم پتاسیم، آهن ، روی ، ید و ویتامین های A ، (B اسید فولیک)، E و F هست. موز داروی طبیعی بسیاری از بیماری ها از جمله بعضی از مشکلات پوستی هست مثل چین و چروک و خطوط ریز. با استفاده از2 یا4 موز رسیده یک خمیر غلیظ درست کنید و اون رو برای از بین بردن چین و چروک ها روی پوستتون بذارید. خمیر رو روی مناطق آسیب دیده پوستتون بمالید 15 تا 20 دقیقه صبر کنید و بعدبا آب ولرم اون رو بشورید. حتی می تونید از موز به همراه آووکادو و یک قاشق عسل هم استفاده کنید. هر قسمت از این میوه از نظر سلامتی و دارویی دارای اهمیت خاص خودشه و به طور کلی، ما پوست موز رو بی فایده در نظر می گیریم و اون رو بیرون میندازیم. در کمال تعجب، پوست موز حاوی خاصیت آنتی اکسیدان هم هست. گفته می ششه که مالیدن قسمت داخلی پوست موز روی پوست به طور موقت به بهترشدن آکنه، چین و چروک، خطوط ریز، پسوریازیس، نیش حشرات و غیره کمک می کنه!

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد