اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

9 نکته آسان و کاربردی برای تعمیر وسایل خانه( قسمت اول)

حتی با دو دست چپ، می توانید این ترفند ها را در یک لحظه انجام دهید!

نکات کاربردی

نزدیک عید است و ممکن است سرویش بهداشتی شما مسدود باشد یا در صورت نشتی، نمی توانید با صاحبخانه تماس بگیرید، پس شما باید خودتان این کار را انجام دهید. خوشبختانه، ما 10 ترفند آسان و کاربردی برای شما آماده کردیم که می‌توان آن‌ها را در یک لحظه انجام دهید.

1. از مداد رنگی برای پوشاندن سوراخ های دیوار استفاده کنید

آیا دیوارهایی دارید که پر از سوراخ های میخ است؟ نترسید، اینها را می توان به راحتی با یک مداد رنگی پوشاند. یک مداد رنگی همرنگ دیوارتان بردارید و آن را محکم روی سوراخ ها فشار دهید.

2. پیچ لامپ شکسته را با سیب زمینی باز کنید

آیا تا به حال لامپ را در حالی که هنوز پیچ شده است شکسته اید؟ پس می دانید که باز کردن لامپ شکسته چقدر سخت است زیرا می توانید به راحتی دست خود را روی شیشه ببرید. راه حل یک سیب زمینی است! سیب زمینی را از وسط نصف کنید و قسمت نرم آن را روی لامپ شکسته فشار دهید. سیب زمینی را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا در جای خود محکم شود. فراموش نکنید که لامپ را خاموش کنید و هنگام استفاده از این ترفند دستکش ایمنی بپوشید. اول ایمنی!

3. برای باز کردن پیچ از یک کش استفاده کنید

قبل از اینکه بخواهید با پیچ گوشتی پیچی را باز کنید، یک کش را روی سر پیچ قرار دهید. لاستیک اصطکاک اضافی ایجاد می کند، در نتیجه پیچ به راحتی باز می شود!

4. سوراخ های دیوار را با یک تکه صابون پر کنید

ترجیح می دهید سوراخ های دیوار را با مداد رنگی پر نکنید؟ یک تکه صابون به همین خوبی کار خواهد کرد. یک تکه صابون سفید را با حرکات دایره ای در خلاف جهت عقربه های ساعت روی سوراخ بمالید. صابون مقداری باقیمانده را در سوراخ دیوار باقی می گذارد. بقیه صابون را می توان با یک حوله گرم و مرطوب پاک کرد.

5. فرورفتگی های چوب را با اتو رفع کنید

کف چوبی خود را اتو می کنید؟ بله! فرورفتگی های کوچک در مبلمان و کف چوبی شما به راحتی با اتو درست می شود. فرورفتگی را با کمی آب و یک حوله مرطوب خیس کنید و سپس اتو را با حرکات دایره ای روی آن بکشید.

6. دوغاب را با تمیز کننده توالت تمیز کنید

تمیز کردن دوغاب بین کاشی ها کار خسته کننده ای است، اما این نکته کار را بسیار آسان می کند. پاک کننده توالت را روی دوغاب بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند. سپس محلول را با یک مسواک یا برس کوچک دیگر داخل دوغاب بمالید. در نهایت کف را با آب گرم تمیز کنید و کار تمام می شود.

7. گرفتگی در پا دارید؟ پس با صابون بخوابید!

اگرچه این دقیقاً یک نکته تعمیر خانه نیست، اما خیلی خوب است که آن را به اشتراک بگذاریم. همه ما هنگام تلاش برای خوابیدن دچار گرفتگی عضلات پا می شویم. راه حل در واقع بسیار ساده است: یک تکه صابون را زیر ملافه تشک خود بگذارید. چرا یا چگونه این دقیقاً کار می کند هنوز ناشناخته است، اما بسیاری از مردم به آن سوگند یاد می کنند. قطعا ارزش امتحان کردن را دارد!

8. در فر خود را با یک قرص ماشین ظرفشویی تمیز کنید

قرص ماشین ظرفشویی برای پاک کردن مواد غذایی سوخته و چربی درب فر شما؟ به نظر می رسد که درست باشد. قرص را مرطوب کنید و تمام کثیفی ها را پاک کنید. هنگام انجام این کار پوشیدن دستکش مهم است زیرا قرص ها حاوی سفید کننده هستند.

9. ظرف های خود را با چای کیسه ای بشویید

آیا فکر نمی کنید شرم آور است که همه آن کیسه های چای استفاده شده را در سطل زباله بیندازید؟! می توانید از آنها برای شستن ظروف نیز استفاده کنید! یک کاسه لباسشویی را با آب داغ و حدود دوازده چای کیسه ای استفاده شده پر کنید. گفته می شود تانن موجود در چای باعث می شود چربی بشقاب ها و تابه های شما را مانند برف زیر نور خورشید از بین برود.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد