اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سقوط شدید قیمت طلا با آغاز معاملات امروز

همراه با افزایش امید ها نسبت به در جریان بودن یک راه حل دیپلماتیک برای جنگ روسیه و اوکراین قیمت طلا از صبح امروز به شکل قابل ملاحظه ای کاهش یافته و به سطوح پایین تری منتقل شد.

به گزارش سایت طلا، امید به راه حل دیپلماتیک برای پایان دادن به جنگ در اوکراین، اعتماد سرمایه گذاران را افزایش داد که از لحن کلی مثبت در بازارهای سهام مشهود بود. این موضوع به نوبه خود باعث کاهش تقاضا برای طلا شده و در نتیجه قیمت آن را کاهش داد.

از طرف دیگر افزایش بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده در آستانه جلسه فدرال رزرو نیز بر روی قیمت طلا تاثیر منفی گذاشته و آن را به سطوح پایین تری منتقل می کند.

افزایش شدید قیمت ها ناشی از بالا رفتن تورم باعث شده است تا سرمایه گذاران انتظار داشته باشند فدرال رزرو یک موضع تهاجمی تر گرفته و نرخ بهره را در روز های آینده افزایش دهد.

طلا

در حال حاضر همه چشم ها به سوی جلسه دو روزه فدرال رزرو می باشد که طی روز های سه شنبه و چهارشنبه برگذار خواهد شد و پس از آن جروم پاول رئیس بانک مرکزی یک کنفرانس مطبوعاتی برگذار خواهد کرد.

انتظار می رود که فدرال رزرو نرخ بهره را به میزان 25 واحد پایه افزایش دهد. این انتظارات باعث شده است تا ارزش دلار آمریکا افزایش یافته و فشار منفی به کالا های دلاری مانند طلا وارد شود.

با این حال برخی از عوامل از جمله نامشخص بودن نتیجه مذاکرات صلح میان روسیه و اوکراین، افزایش شدید تورم طی ماه های گذشته و همچنین افزایش تقاضای هند برای طلا همچنان روند صعودی را زنده نگه خواهد داشت.

از منظر فنی قیمت طلا در صورتی که روند نزولی آن ادامه پیدا کند حمایت محکم 1945 دلاری را خواهد داشت که افت از آن کار ساده ای برای فروشندگان نخواهد بود.

از طرف دیگر نیز برای اینکه جهت حرکت طلا بار دیگر صعودی شود لازم است تا قیمت طلا از مقاومت 1992 دلاری عبور کرده و به سمت 2000 دلاری حرکت کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد