اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

4 نکته درباره فایرفاکس که باید بدانید!

مرورگر پیش فرض در دستگاه های اندرویدی کروم می باشد ، که تقریباً برای اکثر افراد تنها چیزی است که در گوشی به آن احتیاج دارند .

مرورگر پیش فرض در دستگاه های اندرویدی کروم می باشد ، که تقریباً برای اکثر افراد تنها چیزی است که در گوشی به آن احتیاج دارند . این یک مرورگر عالی است ، اما یک مسئله ای در آن وجود دارد که آن را بهترین انتخاب شما نمی کند . گذشته از این یک واقعیتی وجود دارد که بسیاری از افراد نمی خواهند به اکوسیستم گوگل وابسته باشند ، چندین معیار نشان داده است که فایر فاکس سریعتر تر از کروم می باشد . اگر شما در حال بدست آوردن مزیت های مرورگر سریع فایرفاکس می باشید ، لطفاً 5 ترفندی که در زیر آورده شده است را بخوانید تا بتوانید تجربه بهتری در استفاده از این مرورگر داشته باشید .

1.با استفاده از موتورهای جستجوی جایگزین به سرعت جستجو کنید

بسیار شبیه به کروم ، برای جستجو در مورد چیزی که به دنبالش هستید ، شما می توانید با تایپ کردن موضوع جستجو خود در نوار آدرس در بالای مرورگر فایر فاکس موضوع خود را از طریق موتور جستجوی پیش فرض ( در این مورد گوگل) جستجو کنید . اما ویژگی مناسب فایرفاکس این است که وقتی دارید موضوع جستجو خود را تایپ می کنید ، آیکون های موتورهای جستجو (Yahoo, Duck Duck Go, Wikipedia, Amazon و دیگر موتور های جستجو) در بالای صفحه کلید شما نمایش داده می شود و شما می توانید در زمانی که موضوع خود را تایپ کردید تنها با ضربه زدن بر روی یکی از آیکون های موتورهای جستجو و از طریق همان موتور به جستجوی موضوع خود بپردازید .

2. ردپایی از خود به جا نگذارید

فایرفاکس به حریم خصوصی شما احترام می گذارد و اولین مرورگری بود که این قابلیت را به خود اضافه کرد و این گزینه ردیابی نشدن می باشد که به نام “Do Not Track” در این مرورگر می باشد ( که البته تا الان اکثر مرورگر ها این قابلیت را به خود افزوده اند). آیا اینکه این قابلیت کار کند یا خیر بستگی به این دارد که سایت های مستقل به آن چگونه واکنشی نشان می دهند و اگر این قابلیت کار کند ، اساساً به این معنی است که آن سایت ها نمی توانند فعالیت های شما را ردگیری کنند که این حرکت باعث می شود شما تبلیغات مختلف و محتواهای مختلفی را در آن سایت ها مشاهده کنید .برای فعال کردن قابلیت “Do No Track” در فایرفاکس بر روی آیکونِ منو در قسمت بالا و راست صفحه ضربه بزنید و به این مسیر بروید :

Settings -> Privacy, “Do not track

3. همگام سازی (Sync) فایرفاکس با دیگر دستگاه های تان

اینکه فایرفاکس با اکانت گوگل شما کار نمی کند به این معنی نمی باشد که شما نمی توانید از قابلیت یکپارچه سازی در دستگاه های تان استفاده کنید . از سیستم یکپارچه سازی می توان به این موارد اشاره کرد : دسترسی به بوک مارک های همیشگی ، ذخیره کردن رمز عبور ها و تاریخچه مرورگرتان .برای استفاده از این قابلیت شما باید یک اکانت فایرفاکس بسازید . (برای انجام اینکار بر روی اندروید به مسیر زیر بروید :

“Firefox menu -> Settings”

سپس به سایت وارد شوید سپس بر روی “Sign in” که در بالا قرار دارد ضربه بزنید و بعد از آن مراحل مورد نظر را برای ثبت نام انجام دهید . زمانی که این کار را به اتمام رساندید ، شما باید به اکانت خود در فایرفاکس و در دستگاه خود وارد شده باشید و بعد از آن تمام داده های شما در دستگاه های مختلف تان همگام سازی می شوند .

4. از Reading List برای خواندن مقاله ها به صورت آفلاین استفاده کنید

بسیاری از برنامه ها برای خواندن صفحه ای در اینترنت و در حالت آفلاین وجود دارد ، اما چرا از آنها استفاده کنیم آن هم زمانی که می توانیم این کار را از طریق این مرورگر انجام دهیم ؟زمانی که دارید موضوعی را مطالعه می کنید ( این روش در قسمت homepages کار نمی کند ) شما می توانید آیکون کوچک کتابی را در قسمت راست نوار آدرس تان مشاهده کنید . بر روی آن ضربه بزنید تا به قسمت Reader View بروید ، و صفحه تغییر حالت می دهد و به فُرم نسخه دوستانه mobile-friendly version در می آید . در مرحله بعد بر روی آیکون منو در قسمت بالا سمت راست صفحه ضربه بزنید و بعد از آن بر روی آیکون ستاره ای که در صفحه مقاله یا موضوع خود قرار دارد ضربه بزنید تا موضوع یا مقاله مورد نظر در قسمت reading list ذخیره شود . حال این مقاله یا موضوع در قسمت آفلاین reading list شما قرار دارد . برای دسترسی به آن تنها کافی است بر روی آیکون منو و بعد از آن بر روی Bookmarks ها ضربه بزنید .

5. ایجاد کردن یک رمز عبور اصلی

اگر دیگر افراد از دستگاه اندرویدی شما استفاده می کنند ، یا اینکه اگر می خواهید تمام اطلاعات و رمز عبورهای تان را که ذخیره کرده اید به فایرفاکس منتقل کنید ، شما می توانید یک رمز عبور اصلی بسازید که هر بار که وارد سایتی می شوید که احتیاج به اطلاعات شما دارد آن اطلاعات به صورت خودکار برای شما پُر شوند . برای روشن کردن قابلیت master password بر روی آیکون منو برنامه کلیک کرده به قسمت Settings بروید ، به پایین صفحه بروید و تیک گزینه “Use master password” را بزنید . هر رمز عبوری که مایل هستید را تایپ کنید و سپس بر روی OK ضربه بزنید .

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد