اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سقوط دوباره قیمت طلا در بازارهای جهانی

قیمت طلا ممکن است بار دیگر تا رقم 1976 دلار پایین بیاید و اگر از این سطح تنزل پیدا کند احتمالا تا محدوده 1924 تا 1953 دلار پایین خواهد رفت.

به گزارش سایت طلا، روز پنج‌شنبه فلز زرد نزدیک به سطح ۲۰۰۰ دلار در هر اونس ثابت ماند زیرا جذابیت پناهگاه امن آن با عدم پیشرفت در مذاکرات بین روسیه و اوکراین حمایت می‌شود.

هجوم به سمت دارایی‌های امن در اوایل این هفته، طلا را به رکوردی نزدیک کرد که در آگوست ۲۰۲۰ به ثبت رسید.

اما قیمت طلا در معاملات امروز کاهش یافت، زیرا اکنون تمرکز سرمایه‌گذاران بر احتمال افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو است.

طلا نسبت به افزایش نرخ بهره در آمریکا حساس است زیرا هرگونه افزایشی موجب افزایش هزینه فرصت سرمایه گذاری در این بازار خواهد شد.

در عین حال، تحلیلگران هشدار دادند که تشدید تنش‌های اوکراین می‌تواند بر جذابیت طلا به عنوان دارایی امن بیفزاید.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 33 دلار کاهش 1966 دلار فروخته شد، اما همچنان در مسیر ثبت افزایش هفتگی حدود 1.2 درصدی قرار دارد.

به گفته وانگ تائو تحلیلگر فنی رویترز، قیمت طلا ممکن است بار دیگر تا رقم 1976 دلار پایین بیاید و اگر از این سطح تنزل پیدا کند احتمالا تا محدوده 1924 تا 1953 دلار پایین خواهد رفت.

جیم ویکوف، تحلیلگر ارشد موسسه کیتکو متالز نیز گفت: ارقام تورم یک عنصر صعودی اساسی برای طلا هستند، با این حال، ژئوپلیتیک بر داده‌های اقتصادی غلبه کرده است و سرمایه‌گذاران اکنون منتظر بیانیه سیاست بعدی فدرال رزرو در ۱۶ مارس هستند.

قیمت فلز پالادیوم نیز ۰.۴ درصد کاهش یافت. این فلز روز دوشنبه به دلیل ترس از اختلال در عرضه از سوی تولیدکننده بزرگ روسیه به رکورد ۳۴۴۰.۷۶ دلار رسید.

الی تسفایه، استراتژیست ارشد بازار در کمپانی RJO Futures، گفت: به طور کلی، طلا و پالادیوم هنوز قوی هستند و ویژگی‌های تکنیکال به بهبود آنها اشاره می‌کند و افزود که قیمت روز پنج‌شنبه احتمالا روند رو به جلو را خواهد داشت.

برایان لان، مدیر «گلدسیلور سنتر» گفت، با توجه به اینکه احتمال افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو فشارهایی بر قیمت طلا وارد می‌کند، اما در عین حال سرمایه‌گذاران در انتظار تحولات بیشتر پیرامون اوکراین هستند.

آمارها دیروز نشان داد، نرخ تورم آمریکا در ماه فوریه (ماه پیش) افزایش یافته است و انتظار می‌رود نرخ بهره بانکی در این کشور در هفته آینده افزایش یابد؛ افزایش نرخ بهره، هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بهره است را افزایش می دهد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد