اونس طلا2332.19
مظنه14,896,000
18 گرم3,438,700
ارزش سکه33,560,688
قدیم (بهار)37,700,000
جدید (امامی)41,400,000
نیم23,800,000
ربع14,800,000

نوسان ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی قیمت ماهی در بازار

مدیرعامل اتحادیه تکثیر و پرورش آبزیان گفت: قیمت ماهی در برخی گونه‌ها نسبت به پارسال ۱۰۰ درصد افزایش داشته که ۵۰ تا ۶۰ درصد آن به هزینه‌های تولید و مابقی واسطه گری و دلال بازی ارتباط دارد.

به گزارش سایت طلا،ارسلان قاسمی گفت: اختلاف کنونی قیمت ماهی از سرمزرعه تا بازار ۲ برابر است، در حالی که طبق قانون سود منطقی تولید تا مصرف ۱۵ درصد است. با توجه به افزایش ۷ تا ۸ درصدی تولید نسبت به پارسال، کمبود عرضه مطرح نیست و تنها دلال بازی منجر به گرانی ماهی در بازار شده است. در ۱۰ روز باقی مانده سال اتفاق خاصی نخواهد افتاد.

قاسمی می گوید: با توجه به افزایش تولید و توقف بخشی از صادرات کپور به عراق در ارتباط با تامین‌ ماهی شب عید مشکلی وجود ندارد.

بسیاری از تولیدکنندگان و فعالان بازار می گویند: با توجه به افزایش ۳۰ درصدی هزینه سربار، نهاده و خوراک و حقوق و دستمزد قیمت تمام شده ماهی در بازار افزایش یافته ، اما ۴۰ تا ۴۵ درصد قیمت های فعلی بازار ناشی از مشکلات سیستم توزیع است.

بررسی ها از سطح بازار نشان می دهد که قیمت ماهی از ابتدای سال نوسان ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی در بازار را تجربه کرده و همواره این نگرانی وجود دارد که قیمت در روزهای باقی مانده سال مجدد افزایش یابد.

طبق آمار سازمان شیلات امسال تولید آبزیان از محل صید و پرورش به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن رسیده است، در حالیکه بخش خصوصی میزان تولید را با افزایش ۷ تا ۸ درصدی نسبت به سال قبل ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تن اعلام می کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد