اونس طلا2337.71
مظنه14,931,000
18 گرم3,446,800
ارزش سکه33,639,543
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)41,100,000
نیم24,200,000
ربع14,500,000

کاهش شدید قیمت طلا پس از چند هفته حرکت صعودی

قیمت طلا در آستانه مذاکرات صلح پوتین و زلنسکی به شکل قابل توجهی کاهش یافته است. بازار طلا پس چند هفته حرکت صعودی حال منتظر یک کاتالیزور جدید برای افزایش قیمت ها است.

به گزارش سایت طلا، هر اونس طلای جهانی در لحظه نگارش این متن ۱۹۸۵ دلار معامله می شود که ۵ دلار کاهش روزانه را نشان می دهد. در روز گذشته طلا یک افت بسیار شدید را از خود داد و از محدوده ۲۰۴۰ دلاری به زیر ۲۰۰۰ دلار سقوط کرد.

هم اکنون چشم سرمایه گذاران و معامله گران به داده های تورم ایالات متحده به عنوان کاتالیزور بعدی دوخته شده است. همچنین بازار همچنان تحولات اوکراین را رصد کرده و در صورت تشدید تنش ها دوباره واکنش نشان خواهد داد.

با توافق زلنسکی برای مذاکره احساس ریسک در بازار افزایش یافته و سرمایه گذاران به سمت بازار های ریسک پذیر تر مانند بازار سهام حرکت کردند. در نتیجه بازار های امن مانند طلا شاهد فروش و کاهش قیمت بودند.

قیمت طلا طی روز های اخیر از بالاترین قیمت خود در ۲۰۷۰ دلار به ۱۹۸۰ دلار سقوط کرده است. در کنار طلا شاخص دلار آمریکا نیز به شدت کاهش یافته و از نزدیکی ۱۰۰ به ۹۸ رسیده است که ناشی از بازگشت احساس ریسک پذیری به بازار است.

در کنار عوامل گفته شده در بالا کاهش قیمت نفت نیز که طی روز های گذشته به اوج های چند ساله خود رسیده بود نیز تاثیر بسیاری در کاهش قیمت طلا داشت.

داده های تورم ایالات متحده که در ادامه امروز منتشر خواهد شد از اهمیت بالایی برخوردار هستند. تحلیلگران انتظار دارند که این داده ها در موضع گیری فدرال رزرو در هفته آینده بسیار مؤثر باشد و در نتیجه تاثیر بسیاری بر بازار ها بگذارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد