اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

با این ماسک خانگی راحت و شگفت انگیز برای عید نوروز آماده شوید

نه تنها در صبحانه، این 6 مزیت دیگر بلغور جو دوسر برای صورت است!

ماسک خانگی

جو دوسر نوعی غلات است که از گیاه گندم به دست آمده و اغلب به عنوان صبحانه سالم استفاده می شود، چراکه حاوی فیبر بالا و آنتی اکسیدان است. اما جدا از یک وعده مفید صبحانه، معلوم می شود که بلغور جو دوسر فواید زیادی برای پوست صورت نیز دارد. وجود مقدار زیادی آنتی اکسیدان و موادی با اثرات ضد التهابی که پوست را مرطوب کرده و سلامت سلول ها را حفظ می کند.

در اینجا 6 فایده بلغور جو دوسر برای پوست صورت آورده شده است.

1. مرطوب کننده پوست صورت

بلغور جو را می توان به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی برای پوست صورت استفاده کرد؛ زیرا بلغور جو دوسر قادر به بازگرداندن رطوبت طبیعی پوست و همچنین حفظ رطوبت است. می توانید با استفاده از بلغور جو دوسر به عنوان ماسک، پاک کننده صورت یا مرطوب کننده از این فواید بهره مند شوید.

2. تحریکات پوستی را برطرف می کند

بلغور جو دوسر حاوی آنتی اکسیدان ها و مواد ضد التهابی است که برای غلبه بر التهابی که روی پوست ایجاد می شود مفید است. بر اساس نتایج تحقیقات، استفاده منظم از بلغور جو دوسر می‌تواند شرایط پوستی خشک، زبر و پوسته‌دار را ترمیم کند و همچنین تحریک و خارش پوستی که دارای اگزما، آلرژی یا درماتیت است را تسکین دهد.

3. از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند

بلغور جو دوسر حاوی موادی است که می تواند از سلول های پوست در برابر آسیب های ناشی از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید محافظت کند. به منظور کاهش آسیب این اشعه، علاوه بر استفاده از کرم ضد آفتاب و کاهش زمان سپری کردن در خارج از منزل از بلغور جو دوسر برای محافظت از پوست صورت خود استفاده کنید.

4. چین و چروک را کاهش می دهد

بلغور جو دوسر علاوه بر داشتن آنتی اکسیدان حاوی مواد ضد پیری نیز می باشد که قادر به کاهش چین و چروک روی صورت و سرعت پیری زودرس است. علاوه بر این، بلغور جو دوسر قادر به تحریک تشکیل بافت جدید پوست است.

5. سلول های مرده پوست را از بین می برد

بلغور جو را می توان به عنوان یک ماده اسکراب طبیعی نیز استفاده کرد زیرا بافت نرمی دارد، به طوری که می تواند سلول های مرده پوست و آلودگی های روی پوست صورت را بدون از بین بردن رطوبت آن از بین ببرد.

6. مراقبت از پوست های حساس

بلغور جو دوسر پتانسیل آلرژی کمی دارد، بنابراین برای استفاده توسط افراد دارای پوست حساس بی خطر است. می توانید از بلغور جو دوسر به عنوان ماسک، کرم یا پاک کننده برای تسکین پوست تحریک شده مانند خارش، قرمزی و خشکی استفاده کنید.

همانطور که دیدید، بلغور جو دوسر فواید مختلف و شگفت انگیزی برای پوست صورت دارد که با تهیه ماسک صورت آن، می توانید از این فواید بهره مند شوید.

روش تهیه

بلغور جو را له کنید و سپس آن را با موادی مانند روغن زیتون، عسل یا ماست مخلوط کنید. علاوه بر این، می‌توانید کرم‌ها، پاک‌کننده‌ها یا مرطوب‌کننده‌هایی که حاوی بلغور جو دوسر هستند را نیز تهیه کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد