اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

5 خاصیت مخفی موز که از آنها خبر نداشتید

کمتر کسی را می توانید پیدا کنید که موز جزئی از میوه های مورد علاقه اش نباشد. این میوه خوشمزه و خوش رنگ علاوه بر طعم فوق العاده خود مزایای بسیار زیادی نیز برای سلامتی دارد که در ادامه از 5 مورد از آنها باخبر خواهید شد.

به گزارش سایت طلا، شواهر مصرف موز در میان انسان ها به شش هزار سال پیش باز می گردد. این میوه زردرنگ طعمی فوق العاده داشته و به دلیل خواص بسیار آن برای سلامتی همواره محبوب بوده است. در ادامه ما به شما 5 مورد از خواص موز که تا پیش از نمی دانستید را بازگو خواهیم کرد.

1. زیبایی و سلامت پوست را ارتقا می دهد. موز حاوی مقادیر بسیار بالایی منگنز می باشد که برای ساخت کلاژن ضروری است. این فرایند باعث می شود تا پوست جوان باقی مانده و از آسیب رادیکال های آزاد در امان باشد.

2. به سلامت روده بزرگ کمک می کند. موز حاوی نوعی نشاسته مقاوم بوده که به تولید اسید های چرب با زنجیره کوتاه کمک می کند. این اسید های چرب در سلامت روده بزرگ نقشی حیاتی داشته و بسیار ضروری هستند.

خواص موز

3. مانع از گرفتگی عضلات می شود. موز حاوی الکترولیت های ضروری است که می تواند به هیدراته و متعادل نگه داشتن بدن کمک کند از این رو مانع از گرفتگی عضلانی می شود.

4. باعث کاهش اثرات منفی نمک می شود. همانطور که احتمالا پیش از این نیز می دانستید موز سرشار از پتاسیم است. این ماده معدنی در بدن انسان باعث کاهش آثار منفی سدیم می شود و در نتیجه خطرات مربوط به مصرف نمک را کاهش می دهد.

5. باعث کاهش وزن می شود. موز به طور معمول به دلیل داشتن قند بالا مانع کاهش وزن شناخته می شود اما واقعیت خلاف این است. فیبر بالا و همچنین آنتی اکسیدان های موجود در این میوه می توانند به کاهش وزن کمک کرده و اشتها را کاهش دهند.

موز

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد