اونس طلا2337.71
مظنه14,521,000
18 گرم3,352,100
ارزش سکه32,715,813
قدیم (بهار)37,500,000
جدید (امامی)40,400,000
نیم23,700,000
ربع14,500,000

کرملین: آمریکا علیه روسیه جنگ اقتصادی راه انداخته است

سخنگوی کرملین گفت: «بدون تردید آمریکا علیه روسیه، اعلام جنگ اقتصادی است».

به گزارش سایت طلا،«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین مواضع و فشارهای آمریکا علیه روسیه با توجه به بحران اوکراین را محکوم کرد.

منابع رسانه‌ای در روسیه، از نشست خبری روز چهارشنبه (امروز) دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین خبر داد؛ نشستی که در آن سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه به شدت از مواضع آمریکا انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی ولادیمیر پوتین در این نشست به اقدامات آمریکا در اعمال تحریم واردات نفت و گاز روسیه و اعمال تحریم علیه ۲۴۰ شرکت، بازرگان، مقام دولتی و بخش‌های اقتصادی روسیه به دنبال شناسایی استقلال دو جمهوری دونتسک و لوهانسک و آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین گفت: «بدون تردید آمریکا علیه روسیه، اعلام جنگ اقتصادی است».

سخنگوی کاخ کرملین به اظهارات اخیر مقام‌های آمریکایی درباره آزمایشگاه‌های بیولوژیکی در اوکراین و اذعان «ویکتوریا نولاند» به وجود این آزکایشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: «برای جهان جالب خواهد بود که بداند چه آزمایشگاه‌های بیولوژیکی تحت اداره آمریکایی‌ها در اوکراین فعال است».

این مقام مسکو با اشاره به بالا رفتن بهای گاز در بازارهای جهانی به دنبال تشدید فشارهای آمریکا و متحدانش علیه روسیه به دلیل بحران اوکراین تصریح کرد: «روسیه همچنان یکی از تأمین‌کنندگان معتبر گاز در جهان است و وضعیت در بازارهای انرژی بسیار پرنوسان است. روسیه ضامن مطمئن امنیت انرژی در اروپا و جهان بوده و خواهد ماند و در مقابل تحریم‌های غرب از منافع خود دفاع خواهد کرد».

در جریان این نشست خبری، یک خبرنگار نظر دیمیتری پسکوف را درباره اظهارات ویکتوریا نولاند معاون وزیر خارجه آمریکا درباره خط لوله «نورد استریم ۲» جویا شد. نولاند در اظهارات روز گذشته خود مدعی شد که این خط لوله «مُرده و دیگر احیا نخواهد شد».

سخنگوی کرملین درباره اظهارات نولاند گفت: «بسیار موضوع قابل توجه و معنی دار است که یک دیپلمات ارشد ایالات متحده دارد در این باره حرف می‌زند. البته نورد استریم ۲، فلزی است اما آماده استفاده است».

اظهارات این مقام روس در حالی مطرح شده که به دنبال عملیات نظامی این کشور علیه اوکراین، آمریکا و متحدانش به منظور اعمال فشار علیه روسیه، به اقداماتی از قبیل اعمال تحریم‌های شدید دست زده‌اند. مسکو در پاسخ به این تحرکات اعلام کرده که پاسخ این اقدامات ضد روسی را خواهد داد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد