اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

همه چیز را درباره vps بدانید

سرور مجازی یا Virtual Private Server که به اختصار VPS نامیده می ‌شود در واقع یک سرور اختصاصی قدرتمند است که با نرم افزارها و تکنولوژی ‌های مجازی سازی به چند تکه کوچک ‌تر در قالب سرورهای مجازی تقسیم شده است.

سرور مجازی یا ‌Virtual Private Server که به اختصار VPS نامیده می ‌شود در واقع یک سرور اختصاصی قدرتمند است که با نرم افزارها و تکنولوژی ‌های مجازی سازی به چند تکه کوچک ‌تر در قالب سرورهای مجازی تقسیم شده است. این قطعه‌ های کوچک ‌تر منابع اختصاصی RAM، CPU و Disk خود را دارند.

سرور مجازی (Virtual Private Server)

سرور خصوصی مجازی یا همان (virtual private server) که به واسطه تجزیه سرور فیزیکی قدرتمند (Dedicated server) به سرورهای با منابع کمتر و تعداد بیشتر به کمک فن آوری مجازی سازی (virtualization) ساخته میشود، گفته میشود.

سرور مجازی به طور گسترده ای در زمینه خدمات اینترنت استفاده می شود. سرور خصوصی مجازی که اغلب VPS نامیده می شود می تواند حریم خصوصی برای انجام فعالیت کاربران فراهم نماید .

هر سرور مجازی به طور کاملاً جداگانه عـمـل کرده و بر روی یک سـرور می توانند از سیستم عامل های مختلفی با نسخه های متفاوتی استفاده کنند .سرور مجازي دقيقا همانند يک سرور اختصاصي مستقل و با همان سطح دسترسي عمل مي کند، با اين تفاوت که چند عدد سرور مجازي بر روي يک سرور فيزيکي قرار مي گيرند. به عبارت بهتر با استفاده از تکنولوژي هاي مجازي سازي مانند VMware و با بهره گيري از سخت افزار هاي پرقدرت و پيشرفته، يک سرور فيزيکي به چندين سرور مجازي (VPS) با امکانات مختلف تقسيم مي شود.

هر سرور مجازي بنا بر تنظيمات و يا کانفيگ اوليه، سهم خاصي از منابع سرور از قبيل پردازنده (CPU)، حافظه اصلي (Ram)، فضاي ديسک سخت (HDD)، پهناي باند و … را به صورت اختصاصي و تضمين شده در اختيار مي گيرد.

مزایای سرور مجازی نسبت به میزبانی وب اشتراکی :

کنترل : با دراختيار داشتن دسترسي root، يا Administrator شما به راحتي مي توانيد پيکره بندي سرور را تغيير دهيد، برنامه هاي مورد نظر خود را نصب کنيد، و يا تغيير دهيد، که به هيچ وجه در ميزباني اشتراکي مقدور نيست.

امنيت : فايل سيستم شما کاملا مجزا از ساير مشتريان خواهد بود و مطمئن خواهيد بود که از دسترس آنها دور است و بدين ترتيب امنيت بيشتري براي شما و فايل هاي شما و يا سايت شما تامين خواهد شد.

مجزا بودن و کارايي : سرور مجازي شما از منابع اختصاص يافته گارانتي شده براي خود به صورت کامل مي تواند استفاده کند و کار مشتريان ديگر سرويس شما را تحت تاثير قرار نخواهد داد.

مزایای سرور مجازی نسبت به سرور اختصاصی:

هزينه : در واقع شما همه قابلي تهاي يک سرور اختصاصي را با کسري از هزينه هاي آن در اختيار خواهيد داشت.

قابليت اطمينان: سازوکار تهيه نسخه پشتيبان به صورت لحظه اي امنيت داده هاي سرور مجازي را تضمين مي کند.

مديريت پذيري: ابزارهاي تعبيه شده در ويرچوزو (Virtuozzo) نصب برنامه ها و تغيير و به روزرساني آنها را سريعا انجام مي دهند.

استفاده از ظرفيتهاي خالي: هر سرور مجازي قادر است تا در صورت خالي بودن ظرفيتهاي سيستم و عدم استفاده از آن بوسيله سرور مجازي ديگر در صورت نياز، از همه آن استفاده کند.

انعطاف پذيري: ارتقاءمنابع اختصاص يافته براي يک سرورمجازي، در صورت نياز به منابع بيشتر به راحتي قابل انجام است.

چه زمانی باید به فکر خرید VPS باشیم؟

1. نگران امنیت سایت خود هستید

اگر شما نیاز به امنیت مضاعف برای وب سایت و پروژه‌ی خود دارید و نیاز به پیاده سازی سیستم‌های مانیتورینگ پیشرفته جهت حصول اطمینان از عملکرد، لازمه‌ی تجارت شماست، می‌توانید به ارتقا فکر کنید. شما باخریدVPS می توانید منابع قابل اطمینانی را در اختیار داشته باشید و امنیت وب سایت و پروژه‌ی خود را همانطور که انتظار دارید فراهم نمایید.

2. ترافیک در حجم بالا دریافت می کنید

اگر به تازگی وب سایت خود را راه اندازی کرده‌اید و ترافیک قابل توجهی از بازدیدکنندگان ندارید، بهتر است سرویس‌های میزبانی اشتراکی را مد نظر بگیرید. اما اگر بازدیدکنندگان وب سایت شما پیوسته در حال افزایش هستند، بهتر است به فکر ارتقا باشید. در یک تجارت آنلاین کند شدن و در بعضی مواقع از دسترس خارج شدن وب سایت به دلیل کمبود منابع یک نقطه ضعف بزرگ محسوب می شود. به همین علت اگر پیش بینی می کنید تعداد بازدید کنندگان شما قرار است زیاد شود، قبل از بروز مشکل به فکر خرید سرور vps باشید.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد