اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

3 راه موثر برای غلبه بر پرخوری عصبی

با این 3 راه موثر چطور می توان پرخوری عصبی را کنترل کرد؟

پرخوری عصبی

برخی از افراد، زمانی که تحت استرس قرار می گیرند، اشتهایشان افزایش می یابد زیرا بدن تحت استرس، هورمون کورتیزول(هورمون استرس) را ترشح می کند؛ با افزایش این هورمون، اشتها افزایش یافته و باعث ایجاد احساس گرسنگی می شود؛ این همان چیزی است که باعث پرخوری عصبی یا میل به پرخوری در هنگام استرس می شود.

به گزارش آلودکتر، در اینجا 3روش موثر برای غلبه بر پرخوری عصبی آورده شده است.

1. محرک های استرس و راه حل ها را بیابید

اولین قدم برای مقابله با استرس خوردن، این است که بفهمید چه چیزی باعث استرس شما می شود؛ در صورت امکان، فهرستی از اتفاقاتی که شما را تحت فشار قرار می دهد و انواع غذاهایی که در این مواقع می خورید را تهیه کنید؛ به این ترتیب به راحتی علت استرسی را که تجربه می کنید را شناسایی خواهید کرد. به عنوان مثال، علت احساس استرستان، درگیری بین شما و شریک زندگیتان است، پس می توانید مشکل را با شریک زندگی خود در میان گذاشته و آن را بهتر مدیریت کنید.

2. مصرف مواد مغذی

اگر هنگام استرس غذاهای ناسالم مصرف می‌کردید، می‌توانید این زمان ها را جور دیگری کنترل کنید و به مصرف غذاهای مغذی روی بیاورید. به طور مثال غذاهایی را انتخاب کنید که دارای مواد مغذی متراکم و کم کالری هستند. مانند آجیل، انواع میوه، ماست یا تخم مرغ.

3. تحرک

تحرک یکی از راه های مقابله با پرخوری عصبی است، چراکه با تحرک، هورمون استرس در بدن کاهش می یابد؛ تحرک همچنین می تواند خلق و خو را بهبود بخشیده و باعث تولید اندورفین که می تواند استرس را کاهش دهد، شود.

علاوه بر انجام موارد فوق، سعی کنید از دیدن رویدادهای آشپزی یا عکس غذاهای اشتها آور خودداری کنید. با انجام مداوم این کارها، می توانید از خوردن عصبی جلوگیری کنید و آن را بهبود بخشید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد