اونس طلا2367.04
مظنه15,016,000
18 گرم3,466,400
ارزش سکه33,831,048
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,500,000
نیم23,800,000
ربع15,200,000

طلا در نزدیکی بالاترین قیمت تاریخی خود

روز گذشته طلا توانست رشد قابل ملاحظه ای را تجربه کرده و قیمت آن به نزدیکی بالاترین سطح تاریخی خود در بالای دو هزار دلار برسد. حال بسیاری از کارشناسان بر این باورند که طلا قرار است همچنان به رشد خود ادامه دهد.

به گزارش سایت طلا، هر اونس طلای جهانی هم اکنون در لحظه نگارش این متن ۲۰۵۰ دلار در حال معامله بوده که حدودا ۳ دلار کاهش روزانه را تجربه کرده است.

مهم ترین عامل رشد قیمت طلا در روز گذشته به بالای دو هزار دلار را می توان تحریم های نفتی ایالات متحده آمریکا و انگلستان علیه روسیه دانست که زنگ خطر تورم در سطح جهانی را به صدا در آورد.

طی دو سال گذشته به دلیل همه گیری بیماری کووید ۱۹ قیمت نفت و انرژی به شکل قابل ملاحظه ای افزایش یافته بود و حال با تحریم روسیه قیمت نفت به بالاترین سطوح خود طی سال های اخیر رسیده است.

افزایش بیشتر تورم سرمایه گذاران را نگران کرده است و در نتیجه انها تمایل بیشتری برای سرمایه گذاری بر روی دارای های امن که از سرمایه در برابر تورم محافظت می کنند، از خود نشان می دهند.

از طرف دیگر افزایش تنش ها میان روسیه و غرب می تواند باعث ایجاد شرایط بدتری شده و هر گونه احساس ریسک پذیری را در بازار از بین برده است.

جدای از موارد گفته شده، ارزش شاخص دلار آمریکا نیز اندکی کاهش یافته از است که می تواند از افزایش قیمت کالا های وابسته به دلار از جمله طلا و نقره حمایت کند.

تحلیلگران بر این باورند که طلا همچنان روند صعودی خود را طی خواهد کرد اما تا پیش از رسیدن به قله تاریخی خود یک روند اصلاحی را تجربه خواهد کرد که می تواند به عنوان یک موقعیت فروش به شمار رود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد