اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آیا طلا بار دیگر دو هزار دلاری خواهد شد؟

قیمت طلا طی هفته های اخیر رشد بسیار زیادی داشته است و در زیر سطح دو هزار دلاری متوقف شده است. حال آیا طلا می تواند برای بار دوم به بالای این سطح صعود کند؟

به گزارش سایت طلا، قیمت هر اونس طلای جهانی در لحظه نگارش این متن 1993 دلار می باشد که 6 دلار کاهش روزانه را نشان می دهد. این در حالی است که در روز گذشته طلا توانست به بالای 2000 دلار نیز صعود کند.

به نظر می رسد قیمت طلا در شرایطی که هیچ محرک اساسی جدیدی در بازار وجود ندارد، در محدوده 1961 تا 2001 دلار قرار گرفته است و در همین محدوده در حال نوسان می باشد چراکه سطح 2000 دلاری در حال عمل به عنوان یک مقاومت قدرتمند است.

علاوه بر طلا، شاخص دلار آمریکا نیز رشد شدیدی را طی هفته های اخیر تجربه کرده است و در حال حاضر به مقاومت شدید در عدد 100 برخورد کرده است که رشد بیشتر آن را محدود می سازد.

در این میان قیمت نفت به بالاترین حد خود طی چهارده سال گذشته رسیده است. در حال حاضر قیمت هر بشکه نفت خام برنت که پایه قیمت نفت در جهان به شمار می رود، 138 دلار می باشد.

جنگ روسیه و اوکراین و همچنین تحریم های گسترده غرب علیه اقتصاد این کشور باعث شده است تا قیمت نفت به شدت افزایش پیدا کند. همچنین آمریکا در حال بررسی تحریم نفتی روسیه است که می تواند قیمت نفت را از این میزان فعلی نیز بالاتر ببرد.

افزایش قیمت نفت و به طور کلی انرژی باعث شده است تا نگرانی ها درباره افزایش تورم در سطح جهانی بیشتر شده و سرمایه گذاران تمایل بیشتری به بازار های امن مانند طلا از خود نشان دهند.

در نتیجه این شرایط، بازار های سهام که به عنوان بازار های ریسک پذیر معرفی می شوند اقبال کمتری را شاهد هستند به گونه ای که شاخص S&P 500 در روز گذشته سه درصد کاهش را تجربه کرد.

به طور کلی می توان گفت که بازار در انتظار یک محرک جدید است تا قیمت طلا به بالای 2000 دلار رشد کند. در صورتی که این اتفاق نیافتد پیش بینی می شود که طلا در روز های آینده کاهشی شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد