اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چگونه ترس از موفقیت را شناسایی و با آن مقابله کنیم؟

ترس از شکست منطقی است. همه ما در مرحله‌ ای از زندگی مان شکست را تجربه کرده‌ایم و متوجه شده‌ایم که عالی نیست و نگران این هستیم که دوباره چنین احساسی داشته باشیم.

ترس از شکست منطقی است. همه ما در مرحله‌ ای از زندگی مان شکست را تجربه کرده‌ایم و متوجه شده‌ایم که عالی نیست و نگران این هستیم که دوباره چنین احساسی داشته باشیم. از یک طرف دیگر علاوه بر ترس از شکست، بسیاری از افراد ترس از موفقیت را نیز تجربه می کنند.

اگرچه ممکن است مضحک به نظر برسد اما ترس از موفقیت بسیار واقعی است اگرچه همیشه واضح نیست. به عبارت دیگر، ممکن است ترس از موفقیت را تجربه کنید و متوجه آن نباشید (یا آن را با ترس از شکستدر یک گروه بگذارید). در حالت ایده آل، ما می خواهیم از این نوع استرس ها و ترس ها دوری کنیم ، بنابراین در اینجا چند نکته برای شناسایی و مقابله با ترس از موفقیت آورده شده است.

چگونه ترس از موفقیت را تشخیص دهیم؟

طبق مقاله ‌ای که در سال ۲۰۱۸ در مجله تحقیقات آموزشی دانشگاه منتشر شد، ترس از موفقیت می‌تواند به شکل یکی از موارد زیر باشد:

نگران بودن در مورد اینکه آیا موفقیت شما می تواند روابط شما را با افراد مهم زندگی شما تغییر دهد یا خیر.

احساس نگرانی در مورد مسئولیت های جدیدی که ممکن است همراه با موفقیت شما باشد.

ترس از اینکه زندگی شما پیچیده تر شود و احساس کنید که از کنترل شما خارج است.

مضطرب بودن از قرار گرفتن در موقعیتی که احتمال دریافت نظرات و بازخوردهای منفی در آن بیشتر است چه به طور کلی و چه در مقیاس وسیع تر.

چگونه ترس از موفقیت را مدیریت کنیم؟

هرکسی به روش‌های متفاوتی به موفقیت و ترسش از آن پاسخ می ‌دهد، بنابراین مهم این است که آنچه را که برای تان بهتر است را پیدا کنید. اگر روش های معمول کاهش استرس مدیتیشن، تنفس عمیق، تمدد اعصاب، ژورنال نویسی و غیره برای شما مفید است، حتماً آن را امتحان کنید.

اما برای بقیه، این روش ها ممکن است مفیدتر باشند:

اصلاح مجدد باورهای منفی

به جای اینکه به موفقیت آن گونه که الان فکر می کنید فکر کنید سعی کنید آن را از زاویه ای دیگر ببینید که باعث اسجاد فشار روحی هم در شما نشود. چری می گوید : توجه خود را به برخی از باورهای منفی که ممکن است در اطرافتان به دست آورید، شروع کنید.

به تحمل ناراحتی عادت کنید

از آنجایی که ترس از موفقیت می تواند منجر به رفتارهای اجتنابی شود، یکی از راه های مقابله، بهبود مهارت های تحمل پریشانی است. وقتی احساسات ناراحت کننده یا ناخوشایندی را تجربه می کنید، به جای فرار از آنها، به تدریج یاد بگیرید که با آن احساسات بنشینید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد