اونس طلا2414.52
مظنه14,556,000
18 گرم3,360,200
ارزش سکه32,794,668
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,700,000
ربع14,900,000

چگونه بفهمید استرس دارید یا افسرده اید؟

استرس و افسردگی می توانند بسیار شبیه به یکدیگر به نظر برسند. برخی از علائم رایج هر دو شامل مشکلات خواب، غذا خوردن، تمرکز و خلق و خو و همچنین مشکلاتی در انجام وظایف روزانه است.

استرس و افسردگی می توانند بسیار شبیه به یکدیگر به نظر برسند. برخی از علائم رایج هر دو شامل مشکلات خواب، غذا خوردن، تمرکز و خلق و خو و همچنین مشکلاتی در انجام وظایف روزانه است. از نظر فیزیکی، همپوشانی زیادی بین استرس و افسردگی وجود دارد، زیرا هر دو بر سیستم ایمنی تأثیر می ‌گذارند و منجر به بروز برخی علائم می شوند.

برای بیماران افسرده ، تغییرات در مغز آنها شبیه به آنچه در استرس مزمن مشاهده می شود است. و استرس مزمن، زمانی که درمان نشود ، می تواند منجر به افسردگی شود. به عنوان مثال، بزرگسالانی که در دوران کودکی خود با سطح بالایی از ناهنجاری ها و تنش ها مواجه شده اند که آن ها هم منجر به استرس سمی می شوند، میزان افسردگی بسیار بالاتری دارند.

در این مقاله نحوه تشخیص تفاوت بین استرس و افسردگی رو برای تان آورده ایم.

استرس فازی است

هنگامی که صحبت از استرس در مقابل افسردگی به میان می آید ، تفاوت های بسیار مشخصی وجود دارد، به خصوص در مورد گزینه های درمانی موثر. یکی از راه های اصلی تفاوت استرس و افسردگی این است که استرس می تواند بیاید و از بین برود.

"استرس چیزی است که برای اکثر مردم مهلک است. ماسکین می گوید: دوره پر استرسی دارید و از آن خارج می شوید. «افسردگی اینطور نیست. افسردگی در برخی افراد سال ها ادامه دارد. این می تواند به طور خود به خود در برخی افراد بهبود یابد، اما نه در همه.

به عنوان مثال، اگر یک رویداد خوشحال کننده اتفاق بیفتد، مثلا دوستان یا عزیزانی که برای ملاقات شما می آیند، فردی که استرس دارد می تواند در آن لحظه احساس خوشحالی کند، اگرچه احتمالاً پس از ترک آن استرس دوباره برمی گردد اما برای یک فرد افسرده، این موضوع نمی تواند زیاد خوشحال کننده باشد حتی وقتی که می داند باید سعی کند خوشحال باشد.

بنابراین، درمان استرس چیست؟

ماسکین توصیه می کند که آن را از طریق اقداماتی مانند ورزش، مدیتیشن و تمرکز حواس و همچنین کاهش منبع استرس کاهش دهید.

افسردگی یک بیماری است

برای یک فرد افسرده ، اگرچه اقدامات کاهش استرس - مانند ورزش یا بیرون رفتن در طبیعت - می تواند کمک کند ، اما آنها را درمان نمی کند. ماسکین می‌ گوید: «در سطوح مشخصی از افسردگی، هیچ چیز جز دارو کمک نمی‌کند.

افسردگی ، در هسته خود ، یک بیماری مغزی است. درست مانند درمان عفونت با آنتی بیوتیک، افسردگی نیز اغلب نیاز به دارو دارد. برای فردی که افسردگی شدید دارد ، هیچ مقدار " ذهن در مورد موضوع " یا " میل به دور کردن آن " کارساز نخواهد بود. در عوض، فرد مبتلا به افسردگی نیاز به درمان پزشکی دارد.

ماسکین می گوید: «افسردگی تفاوتی با هر بیماری دیگری ندارد. "این یک بیماری پزشکی است."

اگر استرس یا افسردگی را تجربه می کنید ، مهم ترین چیزی که باید بدانید این است که کمک در دسترس است و وضعیت شما قطعا می تواند بهتر شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد