اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

صعود شدید قیمت طلا به اوج های چند ساله + تحلیل تکنیکال

قیمت طلا طی چند هفته اخیر صعود قدرتمندی را به نمایش گذشت و امروز توانست به بالاترین قیمت خود طی بیش از یک سال اخیر دست پیدا کند.

به گزارش سایت طلا، تنش های ژئوپلیتیکی همچنان به قوت خود باقی بوده زیرا عزم روسیه برای حمله به اوکراین قوی تر می شود و آمریکا نیز در حال بررسی اعمال تحریم های نفتی به روسیه و منزوی کردن هرچه بیشتر اقتصاد این کشور است.

با عمیق تر شدن بحران اوکراین احساسات در بازار همچنان متلاطم بوده و قیمت نفت نیز در حال رشد بیشتر می باشد که منجر به افزایش قیمت انرژی در جهان و به خصوص اروپا شده است.

سرمایه گذاران در مواجهه با تورم شدید انرژی و تأثیر آن بر رشد اقتصاد جهانی تمایل بیشتری به دارایی های امن تر از جمله طلا نشان می دهند که در نتیجه باعث شده است تا تقاضا برای طلا بیش از هر زمان دیگری شود.

قیمت طلای جهانی به ازای هر اونس در لحظه نگارش این متن در مرز 2000 دلاری قرار داشته و دیگر فلزات گرانبها از جمله نقره، پلاتین و پالادیوم نیز رشد شدیدی را تجربه کرده اند.

طلا

تحلیل تکنیکال طلا به ما نشان می دهد که طلا بالاتر از حمایت 1995 دلاری قرار گرفته است و در حال تلاش برای تثبیت بالاتر از نقطه 2001 دلاری می باشد.

عبور از این نقطه می تواند قیمت طلا را با مقاومت ضعیفی در عدد 2007 دلار مواجه سازد و در صورتی که فلز زرد بتواند از این مقاومت نیز عبور کند، مقاومت 2022 دلاری انتظار ان را خواهد کشید.

در سمت دیگر نمودار شاهد آن هستیم که طلا در نقطه 1982 دلاری از حمایت بسیار خوبی برخوردار بوده و افت از این نقطه می تواند آن را به نقطه 1975 دلاری برساند. هرگونه افت بیشتر نیز می تواند قیمت طلا را به عدد 1972 دلاری برساند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد