اونس طلا2331.95
مظنه14,906,000
18 گرم3,441,000
ارزش سکه33,583,218
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)41,300,000
نیم23,700,000
ربع14,800,000

چرا بلد نیستیم با افکار منفی خود کنار بیاییم و از آن ها فرار می کنیم؟

شاید با خودتان فکر کنید که فرار کردن از افکار منفی راه مناسبی است در صورتی که بهترین کار در مقابل افکار و احساسات منفی درک آن ها و تغییر دادنشان است.

به گزارش سایت طلا، آموختن چنین اجتنابی بسیار زود آغاز می‌شود، بسیار فراگیر بوده و جزئی از طبیعت زبان و شناخت است. در جوامع غربی پاسخ مورد قبول و عمومی به احساسات و افکار نامطلوب اغلب تغییر یا خلاصی از آن‌ها است.

این فرهنگ ما (والدین، مدارس، رسانه‌ها) است که به ما می‌آموزد که برخی احساسات و افکار (شادی، غرور داشتن) خوب هستند و اینکه دیگر احساسات و افکار (اضطراب و ناراحتی) بد هستند و باید حذف شوند و یا حداقل کاهش یابند.

ناراحتی

از بچگی به ما می‌آموزند که ما می‌توانیم و باید آنچه را که احساس و فکر می‌کنیم کنترل کنیم. مخصوصا آن دسته از احساسات و افکار را که منفی هستند. به عنوان مثال به پسر کوچکی که در زمین بازی گریه می‌کند و به او گفته می‌شود خودت را جمع و جور کن، بچه نباش.

حتما به یاد می‌آورید که بارها از والدین یا معلمان خود چیزهایی را شبیه نگران نباش، دلیلی برای ترس وجود ندارد یا گریه نکن مگرنه یک دلیل خوب برای گریه کردن به تو می‌دهم شنیده اید.

اضطراب

به همین دلیل است که کودکی که گریه می‌کند، می‌آموزد همیشه ساکت باشد و درد هیجانی خود را پنهان کند. حاصل کودکی است ساکت که از درون رنج می‌کشد.

از طریق چنین تجربیاتی بچه ها و بزرگ‌تر ها فورا می‌آموزند تا تجربه و حالت هیجانات خود را در مقابل دیگران تنظیم کنند و تمایل تنظیم هیجان در غیاب دیگران بروز پیدا نمیکند، زیرا فقط در مقابل انسان ها است که ما افکار خود را پنهان می‌کنیم یا بروز می‌دهیم.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد