اونس طلا2337.71
مظنه14,996,000
18 گرم3,461,800
ارزش سکه33,785,988
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)41,100,000
نیم24,200,000
ربع14,500,000

صعود طلا به بالاترین قیمت دو سال اخیر، آیا رکورد جدیدی در راه است؟

قیمت طلا که طی هفته های گذشته افزایش قابل توجهی یافته بود، از صبح امروز روند صعودی را ادامه داد و توانست به بالاترین قیمت خود طی نزدیک به دو سال اخیر برسد.

به گزارش سایت طلا، هر اونس طلای جهانی در لحظه نگارش این متن ۱۹۹۹ دلار قیمت داشته و در آستانه ورود به سطح روانشناختی ۲۰۰۰ دلاری می باشد که از آگوست سال ۲۰۲۰ تا به امروز لمس نشده بود.

مهم ترین عامل افزایش قیمت طلا را می توان ادامه و تشدید حمله روسیه به کشور اوکراین دانست که تقاضا برای دارای های امن مانند طلا را افزایش داده است و فروش گسترده ای را در بازار سهام ایجاد کرده است.

از طرف دیگر سرمایه گذاران نگران پیامد های جنگ روسیه و اوکراین هستند که شامل افزایش قیمت انرژی و در نتیجه افزایش تورم در سطح جهانی خواهد شد.

به طور کلی می توان گفت که عوامل بنیادین حمایت کننده از قسمت طلا همچنان به قوت خود باقی بوده و ازین رو هرگونه کاهش قیمت به عنوان یک فرصت خرید تلقی می شود.

از منظر فنی در صورتی که قیمت طلا بتواند به شکلی پایدار از مرز ۲۰۰۰ دلاری عبور کند، مقاومت ۲۰۳۰ دلاری پیش روی آن خواهد بود که روند صعودی را به چالش می کشد.

عبور از این مقاومت می تواند قیمت طلا را به سمت نقطه ۲۰۷۷ دلاری سوق دهد که بالاترین سطح تاریخی طلا در آگوست سال ۲۰۲۰ به شمار می رود.

از طرف دیگر طلا تا زمانی که به زیر نقطه ۱۹۲۸ دلار سقوط نکند روند این فلز گرانبها صعودی باقی خواهد ماند. طلا همچنین تا پیش از رسیدن به نقطه ۱۹۲۸ دلاری، در عدد ۱۹۶۷ دلار پشتیبانی می شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد