اونس طلا2340.45
مظنه14,836,000
18 گرم3,424,900
ارزش سکه33,425,508
قدیم (بهار)37,300,000
جدید (امامی)41,100,000
نیم23,600,000
ربع14,600,000

توجه! این 3 عادت غذایی می تواند باعث سرطان معده شود

برای پیشگیری از رایج ترین سرطان از این 3 عادت غذایی دوری کنید.

سرطان معده

اغلب سرطان معده مورد توجه قرار نمی گیرد، زیرا علائم آن مشابه علائم زخم معده است. بر اساس گزارش مجله مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی، سرطان معده دومین عامل مرگ و میر ناشی از سرطان در جهان است.

افرادی که عادات ناسالم زندگی مانند سیگار کشیدن، نوشیدن مشروبات الکلی و مصرف مواد مخدر دارند بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان معده هستند. اما نه تنها این سبک زندگی ذکر شده، عادات غذایی ساده نیز می تواند باعث سرطان معده شود.

به نقل از Web MD و Halodoc، در اینجا تعدادی از عادات غذایی که می توانند باعث این سرطان شوند آورده شده است:

1. خوردن غذای داغ

چه کسی فکرش را می کرد که مصرف غذای داغ خطر ابتلا به سرطان معده را 4.22 برابر افزایش می دهد که بعلت حساسیت بالای غشاهای مخاطی اندام های گوارشی است.

هنگامی که غذای بسیار داغ می خورید، معده شما احساس سوزش می کند. این عادت می تواند عملکرد معده را کاهش داده و علاوه بر آن، می تواند باعث تغییرات پاتولوژیک شده که منجر به سرطان معده می شود.

2. میوه ترش را با معده خالی بخورید

طعم ترش میوه بسیار خوب است، اما قبل از خوردن میوه های ترش باید غذاهای دیگری را بخورید تا اسید معده متعادل شود.

اگر میوه ترش را فوراً بخورید، رسوب تشکیل می دهد و باعث ایجاد توده بزرگ می شود. این وضعیت با افزایش فشار هوا در شکم همراه است که می تواند باعث درد و تورم نیز شود. در نهایت در صورت استمرار، بروز این علائم می تواند به سرطان معده اشاره کند.

3. در حین انجام فعالیت ها غذا بخورید

زمانی که بین کارهایتان مهلتی پیدا می کنید احتمالا مثل خیلی از افراد، فست فود سفارش می دهید. در حال حاضر محتوای فست فود برای بدن اصلا مفید نیست، بعلاوه خوردن غذا در حین انجام بسیاری از فعالیت ها می تواند سیستم گوارش را تحت فشار بگذارد و در صورت استمرار این عادت، می تواند منجر به ورم و حتی سرطان معده شود.

خب، این سه عادت غذایی است که باید از آنها اجتناب کنید، چراکه می توانند باعث سرطان معده شوند. آیا عادتی هست که اغلب انجامش می دهید؟

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد