اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
گزارش آگهی

آبرو و اعتبار طلافروشی خود را به بازی نگیرید!

آیا می‌دانستید مطابق با اطلاعات ارائه شده در بسیاری از مراکز مطالعاتی بازاریابی و کسب و کار، به ازاء هر یک نفر که از کسب و کار شما بد بگوید، 17 نفر باید از کار شما تعریف کنند تا آن تاثیر بد را از بین ببرند؟

آیا می‌دانستید مطابق با اطلاعات ارائه شده در بسیاری از مراکز مطالعاتی بازاریابی و کسب و کار، به ازاء هر یک نفر که از کسب و کار شما بد بگوید، 17 نفر باید از کار شما تعریف کنند تا آن تاثیر بد را از بین ببرند؟ تصور کنید فردی وارد طلافروشی شما شود، از شما خرید کند و بنا به هر دلیلی بعدا متوجه شود شما در ارائه‌ی اعداد و ارقام مربوط به وزن، اشتباه کردید و کاملا به صورت اتفاقی، کم‌فروشی کرده‌اید. اگر خود شما چنین خریدی بکنید، نسبت به آن فروشنده چه حسی پیدا می‌کنید؟

کمترین اتفاقی که می‌افتد، مشکلات قانونی است. سپس آن مشتری به باقی افراد می‌گوید. در این روزها که فضای اینترنت هم پر است از نظرات کاربران، به راحتی کاری می‌کند تا مشتریان شما در کمتر از 3 ماه، نصف شوند.

در این مطلب قصد داریم اندکی در مورد مهم‌ترین وسیله‌ای که می‌تواند تضمین‌کننده‌ی اعتبار یک طلافروشی باشد یعنی ترازوی طلافروشی، اندکی صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

بررسی صحت عملکرد ترازوی طلافروشی

باید این نکته را در نظر داشت که بسیاری از اوقات، افراد قصد سو استفاده ندارند، اما به دلیل عدم آگاهی، برایشان مشکل به وجود می‌آید. بنابراین این وظیفه‌ی ماست که با بالا بردن میزان دانش و آگاهی خود، سعی کنیم مشکلات را از خود دور کنیم.

ترازوها مانند هر وسیله‌ی الکترونیکی دیگری ممکن است به مشکل بر بخورند و این مشکل به گونه‌ای باشد که در ظاهرشان مشخص نباشد. به عنوان مثال ممکن است شما قطعه‌ای طلا بر روی ترازو بگذارید و اتفاقا عددی هم نزدیک به آن‌چه در ذهن شماست نمایش داده شود. این موضوع باعث می‌شود ذهن شما به خطا برود و تصور کنید ترازو دقیق است. اما در واقعیت ترازو 0.1 گرم کمتر نمایش داده است. خب؛ حالا باید چه کنیم که از صحت توزین اطمینان حاصل کنیم؟

اگر صاحب یک زرگری هستید، حتما با پروسه‌ی کالیبراسیون ترازو آشنا هستید. کالیبراسیون ترازو توسط یک وزنه که ما از قبل وزن دقیق آن را می‌دانیم، انجام می‌شود. طلافروش‌ها معمولا هر روز یا چند وقت یک بار ترازو را کالیبره می‌کنند. اما با این حال پروسه‌ی توزین دچار مشکل می‌شود. یکی از علت‌های این موضوع می‌تواند آسیب‌دیدن سنگ کالیبراسیون شما باشد.

دقت بفرمایید که وزنه‌های کالیبراسیون با دقت‌های مختلفی در بازار موجود هستند. نکته‌ای که در مورد وزنه‌ی مرجع وجود دارد، این است که بر اثر ضربه می‌تواند آسیب ببیند و این در حالی است که این آسیب را در ظاهرش نمی‌توان تشخیص داد.

بنابراین باید نسبت به این موضوع آگاهی داشت که وزنه‌ی کالیبراسیون تحت هیچ شرایطی نباید آسیب ببیند. ضربه، افتادن از سطح و ... می‌تواند آن را با مشکل مواجه کند.

کار دیگری که می‌توان کرد، تهیه‌ی ترازوهای اتوکالیبره است. این ترازوها به لطف تکنولوژی‌های جدید، به صورت اتوماتیک کالیبره می‌شوند. در این ترازوها، وزنه‌ی کالیبراسیون توسط کارخانه داخل ترازو تعبیه شده است و از هر گونه آسیب در امان است.

در ادامه به دیگر مسائل تاثیرگذار در صحت عملکرد ترازو می‌پردازیم.

حداقل وزن قابل اندازه‌گیری ترازو

مساله‌ی مهم دیگر که افراد در هنگام خرید ترازو کمتر به آن توجه می‌کنند، موضوع حداقل وزن قابل اندازه‌گیری ترازوی طلافروشی است. باید دقت داشت که این موضوع با دقت ترازو اشتباه نشود.

تمامی ترازوها این موضوع را در بروشور خود قید می‌کنند که حداقل وزن قابل اندازه‌گیری در این ترازو، مثلا 0.05 گرم است. دقت بفرمایید که اگر شما وزنی کمتر از این مقدار روی ترازو قرار دهید، ممکن است ترازو عدد وزن را به شما نمایش دهد. اما این عدد به هیچ عنوان قابل تکیه نیست. یعنی نمی‌توانید بر مبنای آن تصمیم بگیرید.

بنابراین در هنگام خرید ترازو برای واحد صنفی خود، این موضوع را مد نظر داشته باشید که کوچک‌ترین مقداری که می‌خواهید وزن کنید چقدر است. سپس با توجه به این موضوع، از فروشنده‌ی ترازو در مورد آن بپرسید و در نهایت خرید خود را انجام دهید.

کالیبراسیون منظم ترازو

این موضوع خیلی اهمیت دارد که شما در چه فواصل زمانی ترازو خود را کالیبره می‌کنید. همان‌طور که می‌دانید، ترازو بر اثر عوامل مختلفی از حالت کالیبره خارج می‌شود. این عوامل می‌توانند جریان هوا، اختلاف دما، رطوبت، ضربه، جابجایی، توزین متوالی زیاد و ... باشد. بنابراین بهتر است که اگر هر کدام از این موارد فوق برای شما اتفاق افتاد، فوری ترازو را کالیبره کنید تا از صحت عملکرد توزین مطمئن شوید.

یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید انجام دهید، دریافت گواهی کالیبراسیون از مراکز معتبر است. این کار هزینه‌ی بسیار کمی دارد (شاید چیزی در حدود 100 هزار تومان) اما شما را از صحت عملکرد ترازو مطمئن می‌کند.

سرویس دوره‌ای دستگاه

از آن جایی که ترازو دارای هم سیستم الکترونیکی و هم سیستم مکانیکی است، هر از گاهی نیاز به سرویس دوره‌ای دارد. اگر بخواهیم به اختصار بگوییم، سیستم توزین ترازو شامل قطعه‌ای است به نام لودسل. هنگامی که شما وزنه‌ای را روی ترازو قرار می‌دهید، این لودسل به صورت مکانیکی بالا و پایین می‌شود. در نهایت این میزان جابجایی تبدیل به یک سری اعداد الکترونیکی می‌شود و در آخرین مرحله شما این اعداد را به صورت وزن بر روی نمایشگر ترازو می‌بینید.

حال یکی از مشکلاتی که برای لودسل می‌تواند به وجود بیاید، آلودگی یا کثیف شدن آن است. بسته به این که سیستم توزین ترازوی شما تا چه حدی ایزوله است و چه میزان اجازه‌ی ورود چیزهای خارجی را نمی‌دهد، اگر تحت هر شرایطی این آلودگی محیطی نفوذ کند، می‌تواند پروسه‌ی توزین را با مشکل مواجه کند. بنابراین سرویس دوره‌ای دستگاه می‌تواند این مشکلات را برطرف سازد.

برای آشنایی بیشتر با مشکلاتی که می‌تواند برای ترازوی شما پیش بیاید، پیشنهاد می‌شود صفحه‌یتعمیر ترازوی طلافروشی در وبسایت شرکت صدراپژوهش را مطالعه نمایید. در آنجا آخرین نمونه‌های تعمیرشده‌ی ترازو را به همراه مشکلاتشان مشاهده می‌کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد