اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

طلا در حال حرکت به سمت اوج های تاریخی خود

همراه با تشدید حمله روسیه به اوکراین قیمت طلا به بالاترین سطح هفتگی خود رسید و در حال حرکت به سمت اوج های تاریخی خود می باشد.

به گزارش سایت طلا، با تشدید تنش ها در جنگ روسیه و اوکراین و تحت کنترل گرفتن بزرگترین نیروگاه اتمی اروپا توسط نیرو های روسی قیمت طلا در روز جمعه 35 دلار رشد کرده و به 1972 دلار در هر اونس رسید.

به گفته ادوارد مویا تحلیلگر بازار، متاسفانه هیچ نشانه ای از کاهش درگیری ها میان روسیه و اوکراین مشاهده نشده و این موضوع باعث می شود تا طلا از حمایت لازم برای رشد بیشتر برخوردار باشد.

جنگ روسیه و اوکراین باعث افزایش فشار های تورمی و نگرانی هرچه بیشتر سرمایه گذاران شده است چراکه قیمت ذرت، گندم، نفت و بسیاری از فلزات به شکل قابل توجهی افزایش یافته است.

افزایش فشار های تورمی می تواند باعث شود تا بانک های مرکزی از جمله فدرال رزرو تهاجمی تر برخورد کرده و نرخ ها را برای کنترل تورم افزایش دهند اما با این حال قیمت طلا می تواند افزایش پیدا کرده و بار دیگر به بالای 2000 دلار بازگردد.

به گفته کوین گریدی دیگر تحلیلگر بازار، قیمت نفت تا 150 دلار نیز افزایش خواهد یافت و در نتیجه تورم شدیدی به وجود خواهد آمد که در نتیجه گرانی انرژی و غذا است.

کارشناسان بر این باورند که طلا در راه رسیدن به نقطه 2000 دلاری، باید ابتدا از مقاومت 1980 دلاری عبور کند. تثبیت بالا تر از 2000 دلار نیز طلا را با مقاومت در محدوده 2050 تا 2070 دلار مواجه خواهد ساخت.

در این میان احتمال رکود تورمی نیز افزایش پیدا کرده است و سرمایه گذاران و تحلیلگران نگران به وجود آمدن آن هستند. به طور کلی می توان گفت که بازار طلا در حال تجربه شرایط مناسبی بوده و قیمت ان توان افزایش بیشتر را دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد