اونس طلا2414.52
مظنه14,501,000
18 گرم3,347,500
ارزش سکه32,670,753
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)40,450,000
نیم23,600,000
ربع14,900,000

۱۱ ورزشکار مشهوری که مسلمان شدند + تصاویر

کلارنس سیدورف تازه‌ترین چهره ورزشی مشهوری است که به اسلام روی آورده، اما تنها فرد این لیست جذاب نیست.

به گزارش سایت طلا، روز گذشته کلارنس سیدورف هافبک مشهور هلندی در پستی اینستاگرامی خبر داد که به واسطه همسر ایرانی‌اش به اسلام مشرف شده است. سیدورف که افتخارات زیادی در دنیای فوتبال کسب کرده، تنها بازیکن تاریخ است که با سه تیم مختلف (آژاکس، رئال مادرید و میلان) سابقه قهرمانی اروپا را دارد. هرچند او تازه‌ترین چهره ورزشی مشهوری است که مسلمان شده، اما تنها فرد این لیست جذاب نیست.

محمدعلی کلی

شاید مشهورترین ورزشکاری که تاکنون تصمیم به تغییر دین خود گرفته است کلی باشد. محمد‌علی که بسیاری او را بهترین بوکسور تاریخ میدانند در سال ۱۹۶۴ به واسطه ارتباط نزدیکی که با جامعه مسلمانان رنگین پوست آمریکا و شخص مالکوم ایکس داشت دین اسلام را انتخاب کرد و نامش را به محمدعلی تغییر داد.

مایک تایسون

تایسون یکی دیگر از بوکسور‌های شناخته شده دنیای ورزش است که در سال ۱۹۹۲ و پیش از اینکه برای گذراندن دوران محکومیت ۴ ساله خود راهی زندان شود، تغییر دین داد و اسلام را برگزید. او نام مالک عبدالعزیز را برای ادامه زندگیاش انتخاب کرد.

شکیل اونیل

اگر چه پدر این بسکتبالیست آمریکایی مسلمان بود، اما او در سال ۲۰۱۰ تصمیم گرفت دین اسلام را انتخاب کرده و رسماً مسلمان شود. غول NBA یکی از سوپراستار‌های بسکتبال آمریکا است که در تیمهایی، چون لسآنجلس لیکرز افتخارات زیادی کسب کرد.

وین پارنل

او یکی از کریکتبازان مشهور آفریقای جنوبی است که سال‌ها برای تیم ملی کشورش افتخار آفرینی کرده است. پارنل که در کشور خود ورزشکاری مشهور و شناخته شده است در سال ۲۰۱۱ اعلام کرده که پس از مدتی آشنایی و تحقیق درباره دین اسلام تصمیم گرفته تا به این دین مشرف شود و نام ولید را برای خود انتخاب کرده است.

کریم عبدالجبار

در تاریخ بسکتبال آمریکا نام لو آلسیندور شاید چندان مشهور نباشد، اما این ستاره سیاهپوست با گرویدن به دین اسلام و تغییر نام خود به کریم عبدالجبار نامی ماندگار از خود در NBA بجای گذاشت.

عبدالجبار به عنوان یکی از اسطوره‌های ورزش آمریکا محسوب میشود که در سال ۱۹۷۱ مسلمان شد و یکی دیگر از نفراتی است که به واسطه آشنایی و تاثیرگذاری مالکوم ایکس با دین اسلام آشنا شده است.

پل پوگبا

یکی از ستاره‌های مشهور دنیای فوتبال که نامی شناخته شده در این ورزش بحساب میآید و در حال حاضر در ترکیب منچستریونایتد هافبکی تاثیرگذار است پوگباست. او در سال ۲۰۱۸ اسلام آورد و با راهنمایی و کمک برخی دوستان نزدیکش این دین را انتخاب کرد. پوگبا در این مدت حتی راهی حج هم شده و تلاش میکند آداب این دین را به دقت انجام دهد.

فرانک ریبری

وینگر فرانسوی سابق بایرن مونیخ یکی دیگر از فوتبالیست‌های مشهوری است که ازدواج باعث شد تا دینش را تغییر دهد. همسر او یک فرانسوی الجزایریالاصل است و به همین دلیل ریبری هم در سال ۲۰۰۸ تصمیم گرفت دین اسلام را انتخاب کند. او نام بلال یوسف محمد را برای خود انتخاب کرد و روی انجام فرائض دینی اصرار زیادی دارد.

اریک آبیدال

مدافع فرانسوی سابق بارسلونا که مدتی با سرطان کبد هم دست و پنجه نرم میکرد، پس از عمل جراحی و شیمی درمانی بالاخره موفق شد از این بیماری مهلک جان سالم به در ببرد. او که به عنوان یک مسیحی کاتولیک رشد کرده بود در سال ۲۰۱۱ مسلمان شد که مهمترین دلیل آن ازدواج با هایت کبیر، ژیمناست الجزایری بود.

نیکولاس آنلکا

مهاجم فرانسوی که در دوران فوتبالش برای باشگاه‌های مهمی همچون رئال مادرید، یووه، پاریسن ژرمن، چلسی، آرسنال، منچسترسیتی و لیورپول بازی کرده است، در سال ۱۹۹۴ و در حالیکه فقط ۱۵ سال داشت تصمیم گرفت اسلام را انتخاب کند و نام عبدالسلام بلال را برای خود انتخاب کرد. البته او سال‌ها تغییر دین خود را به عنوان موضوعی شخصی تلقی کرده و آنرا علنی نکرده بود.

دنی بلوم

فوتبالیست آلمانی در تابستان سال ۲۰۱۴ رسماً اعلام کرد که تصمیم گرفته از مسیحیت به اسلام تغییر دین بدهد و برای ادامه زندگی خود این دین را انتخاب کند. او در مصاحب‌های گفت که اسلام باعث شده تا زندگیاش برای همیشه تغییر کند و اینکه روزی ۵ بار با خدای خود مناجات میکند حس بسیار خوبی به او میدهد.

تیری هانری

این مهاجم فرانسوی و مهاجم افسانه‌ای آرسنال، در دسامبر ۲۰۰۸ در شبکه تلویزیونی الجزیره ورزشی اعلام کرد که اسلام را به عنوان دین و عقیده خودش انتخاب کرده است. هانری در این شبکه تلویزیونی قطری گفته است که همتایان مسلمان او در تیم ملی، یعنی فرانک ریبری و اریک آبیدال نقش مهمی در تغییر دین او داشته اند.

به جز اسامی که در بالا ذکر شد که لیست سرشناس‌ترین ورزشکارانی که مسلمان شدند را در بر می‌گیرد، نفراتی مانند ژرژ وه آ، سامی کوفور، امانوئل آدبایور، جبرئیل سیسه، برونو متسوی فقید و بسیاری از ورزشکاران دیگر هم هستند که می‌توان در این لیست به آن‌ها اشاره کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد