اونس طلا2338.12
مظنه14,666,000
18 گرم3,385,600
ارزش سکه33,042,498
قدیم (بهار)37,000,000
جدید (امامی)40,400,000
نیم23,500,000
ربع14,300,000

دیگران بیشتر از شما غذا می خورند، شما چاق می شوید چرا؟

خیلی وقت ها پیش می آید که در اطرافیان تان کسی را داشته باشید که خیلی بیشتر از شما غذا بخورد اما همیشه لاغر بماند و اضافه وزنی نداشته باشد این می تواند برای شما که درگیر اضافه وزن هستید کمی دردناک و سخت باشد.

به گزارش سایت طلا، اول از همه باید بدانید که مقایسه کردن دونفر زمانی با هم درست است که همه ویژگی های روحی، روانی، جسمی، ژنتیکی دو نفر کاملاً با هم شباهت داشته باشد که همچین چیزی امکان پذیر نیست حتی در دوقلوها هم این اتفاق نمی افتد. پس مقایسه شما با فرد دیگری کاملا اشتباه است چون هیچ شباهتی بین شما و افراد دیگر وجود ندارد.

مورد دوم اینکه هر فرد از نظر مواردی با فرد دیگری متفاوت است و فقط داشتن یک یا چند تا از این تفاوت ها می تواند باعث ایجاد تفاوت در ظاهر و اندام شود که این موارد شامل:

پرخوری

میزان متابولیسم بدن، میزان کلی هورمون های ترشح شده بدن، میزان سطح استرس و فشارهای عصبی، روانی، جسمانی، ساعت خواب و بیداری ،کیفیت خواب، نوع مواد غذایی مصرفی مثل :فست‌فودها، نوشابه‌ها ،شیرینی جات و چربی ها ، ترکیب غذاهای مصرفی، تعداد وعده های غذایی، میزان فعالیت بدنی، سطح هورمون‌های اندورفین، سروتونین، اکسی توسن، سطح هورمون‌های استرس، ژنتیک افراد ،میزان دسترسی متفاوت افراد به مواد غذایی و تنقلات و میان وعده ها، اولویت افراد برای تناسب اندام و وزن و هزاران تفاوت و موارد دیگر.

مورد سوم اینکه شما همیشه فقط قسمت خیلی جزئی از زندگی دیگران را می بینید و تمام وقایع زندگی شان را نمی بینید و براساس همان قسمت جزئی، خودتان را با آن فرد مقایسه می‌کنید در حالی که واقعیت چیز دیگری است.

چاقی

دوستی که به نظر شما دو برابر غذا می‌خورد و لاغر است، فقط در همون وعده مشترک با شما پرخوری دارد و در سایر و عده‌ها سایر روزها کاملاً کالری کنترل شده دریافت می کند که مانع افزایش وزن می شود.

پس بنابراین زمانی می توانید خودتان را با فردی مقایسه کنید که تمام طول شبانه روز او را تحت نظر داشته باشید و مدام و هر لحظه زیر نظر مستقیم شما باشد در غیر اینصورت مقایسه خودتلن با هر فرد دیگری صد در صد اشتباه است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد