اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

افزایش دوباره قیمت نفت در بازار جهانی

نگرانی از تحریم‌های روسیه و تاثیر آن بر بازار انرژی سبب شده است، قیمت نفت امروز نیز بیش‌تر از 112 دلار در هر بشکه معامله شود.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، در بازار بی ثبات امروز و به دنبال نگرانی‌ها در مورد اختلال در صادرات نفت روسیه در مواجهه با تحریم‌های غرب، قیمت نفت در معاملات امروز به بالای 112 دلار در هر بشکه افزایش یافت.

بر پایه این گزارش، احتمال تحریم های نفتی روسیه، تاثیر چشم انداز ورود بیشتر نفت ایران را به بازار را خنثی کرد.

هر بشکه نفت برنت با 2 دلار و 22 سنت افزایش 112.68 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 2 دلار و 45 سنت افزایش 110.12 دلار در هر بشکه معامله شد.

استفان برناک، تحلیلگر بازار گفت: «عملیات نظامی روسیه در اوکراین به معنای آن است که نگرانی در مورد عرضه در مرکز توجه باقی خواهد ماند.»

این تحلیلگر اذعان کرد: «احساس فوریت جدیدی» برای احیای توافق هسته‌ای ایران وجود دارد.

قیمت نفت در این هفته به بالاترین رقم در یک دهه گذشته رسید و در مسیر ثبت بیشترین افزایش هفتگی از نیمه سال 2020 قرار دارد. تا این لحظه نفت برنت 13 درصد و نفت خام آمریکا بیش از 18 درصد رصد قیمتی داشتند.

در روز پنج شنبه، قیمت‌ها طی روز نوسان 10 دلاری داشت، اما برای نخستین بار در چهار روز گذشته، در نهایت کاهش یافت و بر بازگشت نفت ایران به بازار تمرکز کرد .

در ادامه این گزارش آمده است، قیمت نفت به علت نگرانی در مورد تحریم‌های غرب بر سر درگیری اوکراین که می‌تواند به اختلال در محموله‌های انرژی از سوی روسیه منجر شود، در حال افزایش است. روسیه بزرگ‌ترین صادرکننده و نفت خام و محصولات نفتی است.

فعالیت‌های تجاری نفت خام آمریکا کند شده، زیرا خریداران به علت تحریم‌ها علیه روسیه به خرید نفت از این کشور تمایلی ندارند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد