اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

جنگ در بازار طلا + تحلیل تکنیکال

قیمت طلا طی روز های اخیر تحت تاثیر جنگ روسیه و اوکراین بوده و نوسان زیادی را تجربه کرده است. حال در نهایت بازار به کدام سو حرکت خواهد کرد؟

به گزارش سایت طلا، قیمت هر اونس طلای جهانی در لحظه نگارش این متن ۱۹۳۰ دلار است که یک تغییر جزئی در روز را نشان می دهد. طلا در روز گذشته ابتدا تا نزدیکی ۱۹۵۰ دلار رشد کرده و در ادامه به محدوده ۱۹۲۰ دلار کاهش یافت.

افزایش شدید و بی سابقه قیمت نفت ناشی از بحران اوکراین یکی از مهم ترین عوامل حمایت کننده از طلا به عنوان یک دارایی امن به شمار می رود.

روند صعودی در قیمت نفت خام باعث افزایش قیمت انرژی شده و نگرانی ها نسبت به افزایش بیشتر تورم در سطح جهانی را زنده کرده است. در نتیجه این موارد سرمایه گذاران ترجیح می دهند سرمایه خود را در بازار های امن تر مانند طلا قرار دهند.

در کنار طلا، ارزش دلار آمریکا نیز به عنوان یک پناهگاه امن افزایش قابل توجهی یافته است. حال بازار ها در انتظار صحبت های جروم پاول رئیس فدرال رزرو ایالات متحده هستند که قرار است در ساعات آینده امروز سخنرانی کند.

طلا

تحلیل تکنیکال طلا نشان می دهد که فلز زرد در حال مبارزه با مقاومت پیش روی خود در عدد ۱۹۳۳ دلار است. عبور از این مقاومت باعث حرکت طلا به سمت ۱۹۳۷ دلار خواهد شد که به عنوان مقاومت بعدی طلا شناخته می شود.

عبور از ۱۹۳۷ دلار باعث ایجاد فضای صعودی بیشتر در طلا خواهد شد و آن را به مقاومت ۱۹۴۵ دلاری خواهد رساند. بالاتر از این عدد نیز سقف ۱۹۵۰ دلاری قرار دارد که یک مقاومت مهم برای خریداران طلا به شمار می رود.

از طرف دیگر برای اینکه روند طلا نزولی شود ابتدا لازم است شکست قاطعی به زیر محدوده ۱۹۳۰ دلار اتفاق بیافتد. در صورتی که طلا به زیر این محدوده افت کند در نقطه ۱۹۲۲ دلار پشتیبانی خواهد شد. هرگونه افت بیشتر نیز می‌تواند قیمت طلا را حمایت ۱۹۱۵ دلاری برساند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد