اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت طلا کاهش یافت اما همچنان صعودی است

قیمت طلا در روز گذشته کاهش پیدا کرد اما با این حال همچنان روند صعودی خود را حفظ کرده و در سطوح بالایی تثبیت شده است.

به گزارش سایت طلا، فلز زرد همچنان در بازار از حمایت برخوردار است زیرا با توجه به عواقب جنگ، معامله گران سرمایه‌ های خود را به سمت طلا سوق داده تا بتوانند از سرمایه‌ های خود در برابر آثار اقتصادی جنگ محافظت کنند.

وضع تحریم‌های سنگین علیه روسیه این کشور را به‌شدت در معرض طرد شدن اقتصادی قرار داده ولی به علت وابستگی شدید اروپا به نفت روسیه، کشور های این ناحیه چندان علاقه زیادی به تحریم روسیه ندارند و حتی آلمان به‌ شدت در برابر این تحریم‌ ها مقاومت می‌ کند.

سازمان ملل با صدور قطعنامه ای درباره بحران اوکراین، روسیه را محکوم کرد. همزمان ‌اتحادیه اروپا دسترسی ۷ بانک روسیه از جمله «VTB»، «Rossiya»، «Otkritie» و Novikombank، Promsvyazbank»، «Sovcombank» و «VEB.RF» به سوئیفت را قطع کرد و با داده های اقتصادی دیشب آمریکا و کانادا اونس طلا با حدود ۲۲ دلار کاهش در محدوده ۱۹۲۰ دلار باقی ماند.

روسیه یک دیپلمات آمریکا را از مسکو‌ اخراج کرد که علت آن خودداری آمریکا از مذاکره برای روسیه اعلام شده است. همزمان بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را ممنوع کرد.

با جنگ اوکراین طلا خود را در کانال ۱۹۰۰ تثبیت کرد. کالا هایی که روسیه از تولید کنندگان اصلی آن است بیشتر تحت تاثیر تورم قرار می گیرند که شامل؛ نفت، گاز، آلومینیوم، پالادیوم، نیکل، گندم و ذرت هستند.

افزایش قیمت کالا های اساسی و حامل‌ های انرژی و تورم ناشی از آن می تواند طلا را تا ۲۱۵۰ دلار نیز افزایش دهد. اگر درگیری‌ ها در اوکراین ادامه‌ دار باشد طلا همچنان افزایشی خواهد بود اما افزایش نرخ بهره بانکی باعث افت طلا خواهد شد.

با ورود طلا به کانال ۱۹۲۰ که ناشی از تحولات جنگ اوکراین بوده و عدم کشش بیت کوین در کانال ۴۴۰۰۰ دلاری و بازگشت مجدد به کانال پایین تر و به دنبال تحریم های نفتی آمریکا بر علیه روسیه، نفت به کانال ۱۱۶ دلار در هر بشکه رسید.

طلا نیز در بحبوحه جنگ اوکراین امروز با داده های اقتصادی، شاخص مدعیان بیکاری آمریکا در ساعت ۱۷:۰۰، سخنرانی رئیس بانک مرکزی آمریکا و شاخص مدیران خرید بخش خدماتی موسسه ISM هر دو در ساعت ۱۸:۳۰ مواجه خواهد شد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد