اونس طلا2376.64
مظنه14,536,000
18 گرم3,355,600
ارزش سکه32,749,608
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,700,000
ربع15,000,000

هیچ بلیتی در نوروز گران نمی‌شود

وزیر راه وشهر سازی گفت: در دوره نوروز هیچ بلیتی گران نمی‌شود.

به گزارش سایت طلا، رستم قاسمی در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه با شهرداری تهران برای ساخت ۱۳۰ هزار مسکن در بافت فرسوده شهر تهران در پاسخ به سوالی گفت: در دوره تعطیلات نوروز افزود: بلیت قطار و هواپیما و دیگر موارد افزایش نخواهد داشت.

وی در باره این تفاهم نامه نیز گفت: بخشی از تعهدات نهضت ملی مسکن در بافت فرسوده است و سالانه ساخت ۱۵۰ هزار واحد مسکونی را پیش بینی کردیم و قرار است در کل کشور در حوزه بافت فرسوده اقدام کنیم.

وی اضافه کرد:با استانداران توافق‌هایی شده است و امروز هم با شهرداری تهران این اقدام صورت گرفت.

قاسمی افزود: بر اساس شاخص‌هایی که سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده قیمت هر متر مربع ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان توافق شده است که با این قیمت شروع می‌کنیم، اما ممکن است در آینده افزایش پیدا کند.

وی گفت: از ۴ میلیون مسکنی که قرار است در طرح نهضت ملی مسکن ساخته شود ۸۰۰ هزار واحد مربوط به بخش روستایی و بقیه مربوط به شهرهاست که ۱۵۰ هزار واحد ان در بخش فرسوده ساخته می‌شود.

وزیر راه وشهر سازی درباره تجربه مسکن مهر هم گفت: از همه تجارب استفاده کردیم، گرچه تراکم طرح مسکن ملی و مسکن مهر متفاوت است و متناسب با بافت شهر‌ها اقدام می‌شود و بر کیفیت ساخت و مصالح ساختمانی نظارت می‌کنیم.

امروز با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، علیرضا زاکانی شهردار تهران، محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و حمیدرضا صارمی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، تفاهم‌نامه همکاری مشترک وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران در ۷ ماده با موضوع نوسازی مسکن، تامین خدمات روبنایی و زیربنایی و ساماندهی، بهسازی و توانمندسازی در محلات دارای بافت فرسوده و ناکارآمد با بهره‌گیری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مدیریتی، اجرایی و مالی طرفین امضا شد.

مدت این تفاهم‌نامه از زمان انعقاد ۴ سال است و تمدید ادامه فعالیت، بازنگری، اصلاح و یا تغییرات اساسی در مفاد این تفاهم‌نامه با توافق طرفین امکان پذیر است.

همکاری در زمینه تحقق برنامه نوسازی مسکن و تامین خدمات پشتیبان سکونت در محلات دارای بافت فرسوده و ناکارآمد شهر تهران، همکاری در اجرای برنامه جامع اقدام مشترک مصوب ستاد بازآفرینی شهر تهران با اولویت اجرای طرح‌های تسهیل‌کننده جریان نوسازی مسکن در محلات دارای بافت فرسوده و ناکارآمد تهران، همکاری در زمینه تهیه و ارایه بسته‌های تشویقی شهرسازی، مالی، حقوقی و اجرایی برای بازآفرینی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهر تهران و تصویب آن در مراجع ذی ربط بخشی از چارچوب‌های همکاری‌های مشترک است.

ماده ۵ این تفاهم‌نامه که به موضوع راهبری و نظارت تاکید دارد، پیش‌بینی کرده است کمیته‌ای مشترک از نمایندگان شرکت بازآفرینی شهری ایران و شهرداری با عنوان کمیته مشترک هماهنگی تشکل شود. این کمیته در زمینه فعال‌سازی، نظارت و پیگیری ماده این تفاهم نامه اقدام و گزارش فصلی را به بالاترین مقام امضاکننده تفاهم تهیه و ارسال می‌کند.

بنا بر این ماده قانونی اعضای کمیته شامل معاونت شهرسازی و معماری، معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع، معاون مسکن و ساختمان، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از وزارت راه و شهرسازی و معاون شهرسازی و شهرداری تهران، معاون برنامه‌ریزی توسعه شهری و مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از طرف شهرداری هستند.

همچنین وظایف این کمیته مشترک که دبیرخانه آن در شرکت بازآفرینی شهری ایران تشکیل می‌شود شامل تعیین اهداف کمی و برنامه اجرایی، تعیین ساز و کار تامین منابع و چگونگی انجام کار، نظارت بر فرآیند انجام کار، تشکیل جلسات ماهیانه، رصد و پیگیری اقدامات و تمهید رفع مشکلات و موانع احتمالی است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد