اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چرا کارمندان به دورکاری در پساکرونا تمایل دارند؟

نتایج مرکز نظرسنجی «پیو»نشان می‌دهد: برخلاف دیدگاه اولیه، دیگر شیوع کووید۱۹ دلیل اصلی دورکاری نیست.

به گزارش سایت طلا، نتایج مرکز نظرسنجی «پیو»نشان می‌دهد: برخلاف دیدگاه اولیه، دیگر شیوع کووید۱۹ دلیل اصلی دورکاری نیست و کارکنان شرکت‌ها به دلیل مزیت‌ها و فرصت‌های دورکاری مانند ایجاد تعادل میان کار و خانواده، مراقبت از کودکان، صرفه‌جویی در زمان و هزینه تردد، این سبک کار را پس از کرونا نیز ترجیح می‌دهند.

گزارش‌های رسانه‌ای، بسیاری از کسب‌وکارها درجهان ظرفیت خود را برای حضور کارمندان در محیط کار در دوره همه‌گیری کاهش ندادند و حتی برخی از شرکت‌ها ممکن است انتظار داشته‌باشند که پس از دورکارهای متناوب به دلیل فراز و نشیب همه‌گیری کرونا در دو سال اخیر، کارکنانشان به طور کامل باید به دفاتر کار بازگردند اما بسیاری از کارمندان به کار در محیط خانه عادت کرده‌اند. در حالی که همه‌گیری هنوز به پایان نرسیده، به نظر می‌رسد که نگرانی‌های ناشی از شیوع بیماری کووید ۱۹، دیگر دلیل اصلی دورکاری نیست، بلکه بسیاری از مردم این مدل کار را فقط به این دلیل انتخاب می‌کنند که دورکاری را دوست دارند.

«مرکز تحقیقات پیو» (Pew Research Center ) به عنوان یک موسسه نظرسنجی آمریکایی مستقر در واشنگتن دی‌سی با انتشار گزارشی به دلایل تمایل کارمندان برای دورکاری به‌جای حضور در محل کار پرداخت و نتیجه گرفت که «دیگر از ویروس به شدت گذشته خبری نیست اما کارکنان شرکت‌ها به دورکاری عادت کرده‌اند و نمی‌خواهند به محل کار بازگردند» و نیز «تعداد افرادی که شیوع بیماری کرونا و تعطیلی‌های ناشی از آن را دلیل اصلی دورکاری می‌دانند در حال کاهش است.»

چرا اشتیاق به دورکاری افزایش یافته است؟

نتایج نظرسنجی پیو نشان‌ می‌دهد: ۶۱ درصد از افرادی که محل کار آنان خارج از خانه و در محیط باز است، ترجیح می‌دهند به محل کار خود نروند، در حالی که ۳۸ درصد می‌گویند که از خانه کار می‌کنند زیرا محل کارشان بسته است یا در دسترس نیست. این درحالی است که گزارش جدید مرکز تحقیقات پیو در اوایل این بیماری همه‌گیر، درست برعکس و حاکی از آن بود که ۶۴ درصد می‌گفتند که از خانه کار می‌کنند زیرا دفتر کارشان بسته است و ۳۶ درصد گفته‌ بودند، ترجیح می‌دهند در خانه کار کنند.

تجزیه و تحلیل پیو بر اساس نتایج نظرسنجی از ۵ هزار و۸۸۹ بزرگسال شاغل در ایالات‌متحده بود که یک شغل اصلی دارند. نظرسنجی گسترده‌تر ژانویه شامل نتایج به‌دست آمده از پاسخ‌های ۱۰ هزار و۲۳۷ بزرگسال آمریکایی است که از ۲۴ ژانویه تا ۳۰ ژانویه ۲۰۲۲ حاصل شد.

افزون بر آن، ۷۶ درصد از کارمندانی که دفاترشان از قبل باز بود، عنوان کردند که دلیل اصلی آنان برای کار از راه دور در تمام یا بیشتر اوقات فقط این است که این سبک کار را ترجیح می‌دهند. در اکتبر ۲۰۲۰ حدود ۶۰ درصد از افراد، همین دلیل را برای دورکاری مطرح می‌کردند.

در نظرسنجی ژانویه ۲۰۲۲،کمتر از نیمی از کارکنان یعنی حدود ۴۲ درصد، نگرانی از قرار گرفتن در معرض ویروس کرونا را دلیل کار از خانه دانستند، درحالی که این رقم در اکتبر ۲۰۲۰،شامل ۵۷ درصد بود که در سال جاری میلادی کاهش یافته‌ است.

طبق این نظرسنجی، در مقایسه با سال گذشته، تعداد کمتری از کارکنان که کودکان زیر ۱۸ سال داشتند،گفتند مراقبت از کودک یک عامل مهم برای دورکاری آنان است. این میزان در سال ۲۰۲۰، شامل ۴۵ درصد بود که در سال ۲۰۲۲ به ۳۲ درصد کاهش یافته‌ است.

«جولیانا هوروویتز» دستیار مدیر تحقیقات در مرکز تحقیقاتی پیو و یکی از نویسندگان گزارش جدید اظهار داشت: آنچه می‌بینیم این است که کار از خانه برای مردم مفید بوده‌ است.

وی افزود: ما حتی در سال ۲۰۲۰ این موضوع را درک کردیم؛ زمانی که یک تغییر سریع رخ داد و کارها به سمت دورکاری رفت، در بیشتر موارد مردم فکر می‌کردند که فراهم آوردن آنچه که برای کار از خانه به آن نیاز دارند، ادامه دادن با این روش و همچنین مولد و سازنده بودن تا زمان تعیین شده برایشان آسان است.

هوروویتز افزود: ما امروز نیز همچنان شاهد این طرز فکر هستیم و مردم دورکاری را روشی می‌دانند که می‌تواند به آنها در ایجاد تعادل میان کار و خانواده کمک کند. این کاری است که مردم دوست دارند پس از پایان همه‌گیری نیز آن را ادامه دهند.

فرصت‌ها و تهدیدهای دورکاری

بر اساس گزارش مربوط به نظرسنجی ژانویه ۲۰۲۲، حدود ۵۹ درصد از کارکنان ایالات‌متحده که قادر به انجام کار خود از خانه هستند، بیشتر یا تمام وقت خود را از خانه کار می‌کنند، این میزان در اکتبر ۲۰۲۰ حدود ۷۱ درصد بود. دورکاری ممکن است برای والدینی که وظایف مراقبت از کودک را بر عهده دارند یا برای افرادی که می‌خواهند در هزینه‌های رفت و آمد خود صرفه‌جویی کنند، مفید باشد. پاسخ‌های نظرسنجی پیو برخی دیگر از نکات مثبت دورکاری را برجسته می‌کند.

طبق نظرسنجی یاد شده، ۶۴ درصد از مردم بر این باورند که دورکاری تعادل میان کار و زندگی شخصی آنان را آسان‌تر کرده‌، این در حالی است که ۱۶ درصد از افرادی که در خانه کار می‌کنند، معتقدند دورکاری حداقل در برخی مواقع کار را سخت‌تر کرده‌ است. این تعادل ممکن است خبر خوبی برای کارکنانی باشد که سعی کرده‌اند هر دو عرصه کار و زندگی را مدیریت کنند.

هوروویتز بر اساس تحقیقات دیگری از پیو در این زمینه گفت: ما می‌دانیم که انعطاف‌پذیری و توانایی ایجاد تعادل میان کار و زندگی شخصی، حتی بیشتر از زمان پیش از همه‌گیری، برای کارکنان در اولویت قرار گرفته‌است.صرف نظر از برخی نکات منفی که با دورکاری همراه است، این نظرسنجی و سایر نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که کارکنان تمایل دارند که طبق همین روش انعطاف‌پذیر به کار خود ادامه دهند و همچنان از مزایای آن بهره ببرند. همچنین، افرادی که به تازگی دورکار شده‌اند، دست‌کم در برخی مواقع احساس بهره‌وری می‌کنند. ۴۴ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که «این کار برای آنان آسان‌تر است که کار خود را در خانه انجام دهند و ضرب‌الاجل‌ها را رعایت کنند اما ۱۰ درصد گفتند که دورکاری سخت است. همان طور که توسط «فلکس جابز» (FlexJobs) یک بستر آنلاین برای یافتن مشاغل انعطاف‌پذیر نیز اشاره شده‌، چرا که فضای ساکت‌تر منجر به افزایش بهره‌وری در زمان دورکاری می‌شود.

با این حال، ۶۰ درصداز افرادی که در این نظرسنجی شرکت داشتند، گفتند که به دلیل کار در خانه احساس ارتباط کمتری با همکاران خود دارند و تنها ۴ درصد بیان داشتند که ارتباط بیشتری با همکاران خود دارند.

هوروویتز خاطرنشان کرد که پیو نپرسید منظور پاسخ‌دهندگان از «ارتباط» چیست و اینکه آیا آنها این سئوال را به عنوان ارتباط شخصی با همکاران تفسیر می‌کنند یا چیز دیگر. در زمینه دیگر نکات منفی حضور در محل کار که خارج از نتایج نظرسنجی می‌توان به آن اشاره کرد، می‌توان به خستگی روحی از نظر شغلی یا وجود مدیریت ذره‌بینی از جانب مدیران اشاره کرد.

صرف نظر از برخی نکات منفی که با دورکاری همراه است، این نظرسنجی و سایر نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که کارکنان تمایل دارند که طبق همین روش انعطاف‌پذیر به کار خود ادامه دهند و همچنان از مزایای آن بهره ببرند.

هوروویتز در پایان افزود: با توجه به آنچه کارکنان در نظرسنجی به ما گفتند، تا زمانی که کارفرمایان اجازه دورکاری را می‌دهند، به نظر واضح است که آنان از این فرصت استفاده می‌کنند زیرا این چیزی است که کارمندان مزایای آن را لمس کرده‌اند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد