اونس طلا2339.58
مظنه14,676,000
18 گرم3,387,900
ارزش سکه33,065,028
قدیم (بهار)37,000,000
جدید (امامی)40,400,000
نیم23,500,000
ربع14,300,000

هفت واقعیت عجیب درباره بدن انسان که احتمالا تا الان نمی دانستید

بدن انسان یکی از عجیب ترین چیزهایی است که احتمالا بشر با آن روبرو شده است. ما پر از انواع مایعات مختلف هستیم، ما زندگی را از یک سلول کوچک شروع کردیم و به تدریج تک تک اجزای ما شکل گرفت و اسکلت درونی مان تکمیل شد و...

بدن انسان یکی از عجیب ترین چیزهایی است که احتمالا بشر با آن روبرو شده است. ما پر از انواع مایعات مختلف هستیم، ما زندگی را از یک سلول کوچک شروع کردیم و به تدریج تک تک اجزای ما شکل گرفت و اسکلت درونی مان تکمیل شد و... اما چیزهای عجیب و غریب به همین جا ختم نمی شود: در اینجا هفت واقعیت عجیب در مورد بدن انسان وجود دارد که احتمالاً هرگز درباره آن ها نمی دانستید.

یک

شاید شنیده باشید که یک فرد 206 استخوان دارد. این به نوعی درست است: بیشتر بزرگسالان چیزی در حدود این عدد دارند. به هر حال ، شما هرگز نمی‌دانید دقیقا چند تا استخوان دارید، زیرا بسیاری از آنها استخوان‌های کوچکی در مفاصل انگشتان شما هستند.

با این حال نوزادان استخوان بیشتری دارند. یک نوزاد به طور متوسط ​​حدود 300 استخوان دارد. این به این دلیل است که بسیاری از جاهایی که در یک فرد بالغ به صورت استخوان هستند، درواقع چندین استخوان جداگانه هستند که توسط غضروف در افراد کوچک به هم متصل شده اند. به عنوان مثال ، جمجمه را در نظر بگیرید این در نوزادان فقط غضروفی است که در بین برخی از استخوان های سر قرار دارد که هنوز با هم به طور کامل رشد نکرده است.

دو

آپاندیس ، آن چیز کرم مانند کوچکی که از روده بزرگ ما آویزان است ، زمانی تصور می شد که یک راز است ، بقایای چیزی در گذشته تکاملی ما. (مثلاً خرگوش ها یک کیسه روده بزرگتر در همان ناحیه دارند که از آن برای هضم غذا استفاده می کنند.)

معلوم می شود که آپاندیس ما، به دور از این تفکر که اینکه یک توده گوشت بی فایده باشد، پر از بافت های مرتبط با سیستم ایمنی است. تفکر فعلی این است که ممکن است به عنوان یک مکان ذخیره سازی پشتیبان برای باکتری های روده خوب عمل می کند.

سه

هنگام سرماخوردگی و گرفتگی بینی، ممکن است متوجه شوید که هر بار فقط یک سوراخ بینی پر شده است و کدام سوراخ بینی در طول روز تغییر می کند. این به این دلیل است که ما در هر بار فقط از طریق یک سوراخ بینی نفس می کشیم، حتی زمانی که سالم هستیم( سوراخ بینی که پر شده است همان سوراخی است که تنفس از طریق آن انجام نمی شود)

به این عمل چرخه بینی می گویند و با گذاشتن دست زیر بینی می توانید متوجه آن بشوید. احتمالاً نفس خود را در یک طرف بیشتر از طرف دیگر احساس خواهید کرد. اگر آن را در هر دو احساس کردید، چرخه انتقال تنفس را مختل کرده اید. کمی صبر کنید و دوباره امتحام کنید.

چهار

آیا ادرار شما بعد از خوردن مارچوبه بوی بد می دهد؟ قبلاً این موضوع مورد بحث بوده است. به نظر می رسد که برخی از افراد بوی کلم را در ادرار خود استشمام می کنند، و برخی نه ، بنابراین تکامل بعدی این واقعیت عجیب این است که برخی افراد بوی کلم را تولید می کنند و برخی دیگر نه.

اما نظریه فعلی این است که همه ما بوی بد را تولید می کنیم، اما فقط برخی از ما می توانیم آن را حس کنیم و دانشمندان هنوز کاملاً مطمئن نیستند اما این امکان وجود دارد که فقط برخی از ما بوی بد را ایجاد می کنیم و فقط برخی از ما می توانیم بوی آن را متوجه شویم

پنج

یک فرد بالغ به طور متوسط ​​10 تا 15 بار در دقیقه پلک می زند. اما نوزادان اینطور نیستند: مطالعات فقط یک تا سه بار در دقیقه پلک زدن آنها را حساب می کنند. ما مطمئن نیستیم چرا شاید به این دلیل که آنها برای مدت طولانی تری نسبت به بزرگسالان به چیزها خیره می شوند و سعی می کنند در همه چیز غوطه ور شوند.

شش

اگر معده شما آن‌قدر آنزیم و اسید دارد که می‌تواند یک تکه گوشت را هضم کند، چرا خودش را هضم نمی‌کند؟ خوب، مشخص است که سلول های پوشاننده معده شما به سرعت تکثیر می شوند تا جایگزین سلول هایی شوند که در طول کار روزانه از بین می روند. تقریباً هر سه روز یک بار با یک لایه معده جدید مواجه می شویم.

هفت

احتمالاً فکر می‌کنید که بسیار متفاوت از دیگران هستید، اما از نظر ژنتیکی همه انسان‌ها بسیار شبیه هم هستند و حقیقت این است که همه انسان ها حدود 99.9٪ از DNA شان با یکدیگر مشترک است . تمام تفاوت های شما و یک غریبه در آن 0.1 درصد دیگر است. در حالی که شما حدود 98.8 درصد از DNA خود را با یک شامپانزه مشترک هستید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد