اونس طلا2317.27
مظنه15,266,000
18 گرم3,524,100
ارزش سکه34,394,298
قدیم (بهار)38,600,000
جدید (امامی)42,500,000
نیم24,300,000
ربع15,400,000

چگونه طلاق بر مردان و زنان تأثیر می گذارد؟

بررسی و مقایسه اثرات عاطفی و فیزیکی طلاق بر روی زنان و مردان.

خلاصه

هیچ کس به امید طلاق ازدواج نمی کند، این یک راه غم انگیز و دردناک برای پایان یک ازدواج است؛ با این وجود، بسیاری از ازدواج‌ها به طلاق ختم می‌شوند و مواجهه با آن تقریباً همیشه دشوار است. از آنجاییکه زنان و مردان طلاق را متفاوت تجربه می کنند و تأثیر متفاوتی بر هر کدام می گذارد، درک این تفاوت ها می تواند به کاهش عوارض آن کمک کند.

به طور مثال، تفاوت های مشخصی معمولاً بین نحوه مدیریت هر یک وجود دارد که این تفاوت ها می تواند مشکلات زیادی را در طول طلاق ایجاد کند و دیدگاه ها و احساسات هر دو طرف در مورد طلاق در برخی موارد بر ارتباطات و حل و فصل تأثیر منفی می گذارد و می تواند منجر به درگیری و مقاومت هر دو شود.

اگر در میانه طلاق هستید یا طلاق را پشت سر گذاشته اید، داشتن درک واضح تر از این تفاوت ها می تواند به شما در مدیریت آن کمک کند.

زبان مهم است

جنسیت طیفی است. ما در این مقاله از «زنان» و «مردان» برای انعکاس اصطلاحات اختصاص داده شده در بدو تولد استفاده می کنیم. اما جنسیت صرفاً به نحوه شناسایی خود، مستقل از بدن فیزیکی شما بستگی دارد.

طلاق چه تاثیری بر مردان و زنان دارد؟

هر دو نفر درگیر طلاق می توانند آن را متفاوت تجربه کنند، اما قابل توجه ترین تأثیر تفاوتی است که می تواند بر زندگی روزمره داشته باشد.

بهم خوردن ثبات اقتصادی

علیرغم اینکه امروزه در خانواده ها معمولا هردونفر دارای درآمد هستند و مسئولیت های خانه نیز بین دو شریک تقسیم می شود، اما هنوز احتمال بیشتری وجود دارد که زن از نظر مالی (حداقل تا حدی) به شوهرش وابسته باشد.

بنابراین در طول طلاق، درآمد خانواده در کانون توجه قرار می گیرد و استرس ناشی از عدم اطمینان مالی معمولاً بیشتر توسط زنان احساس می شود.

آسیب به پرورش کودک

علیرغم وجود تعداد بیشتری از پدران خانه نشین نسبت به قبل، مسئولیت مراقبت از کودک و فرزندپروری هنوز عمدتاً بر عهده زنان است.

برای مثال، در طول همه‌گیری، زمانی که کودکان به دلیل تعطیلی مدارس نیاز به نظارت بیشتری داشتند، عمدتاً زنان بودند که محل کار را ترک می‌کردند یا ساعات کار خود را کاهش می‌دادند تا به نیازهای مراقبت از کودکان رسیدگی کنند؛ درنتیجه، پس از طلاق، مادر مجرد با چالش بیشتری روبرو خواهد شد.

روابط آینده

اگرچه هم مرد و هم زن احتمالاً در حین یا پس از طلاق تصمیم به ساختن آینده خود دارند، اما مردان به مراتب بیشتر احتمال دارد که دوباره ازدواج کنند.

همدلی و حمایت اجتماعی

در حالی که زنان تا 69 درصد بیشتر از مردان (31 درصد) طلاق را آغاز می کنند، اما هنگام طلاق از حمایت و همدلی کمتری برخوردار می شوند.

این می تواند برخی از زنان را در مورد اثرات روانی طلاق در مضیقه قرار دهد، در برخی موارد می توان آنها را از روابط خانوادگی و دوستانه جدا کرد. (وضعیت زندگی قبل از طلاق هر یک از طرفین، نقش مهمی در چگونگی تجربه تغییرات سبک زندگی هر یک از آنها دارد.)

اثرات روانی و عاطفی طلاق

اگر با طلاق روبرو هستید یا در حال گذراندن آن هستید، ممکن است احساسات مختلفی را تجربه کنید که به نظر می رسد دقیقه به دقیقه تغییر می کنند. برای مثال، ممکن است یک دقیقه عصبانی باشید و لحظه بعد، احساس غم و اندوه داشته باشید.

سایر احساسات رایجی که ممکن است تجربه کنید عبارتند از:

ناامیدی

احساس گناه

پشیمانی

امید

تنهایی

تسکین

انکار

ناامیدی

افسردگی

اضطراب

همچنین ممکن است احساسات تاخیری را تجربه کنید، در حالیکه شریک زندگی شما بلافاصله وارد آشفتگی عاطفی شود.

نکته حائز اهمیت این است که ممکن است مردان برای مشاوره گرفتن مرددتر باشند، اما زنان برای این ایده راحتتر اقدام کنند؛ هرچند، همیشه هم اینطور نیست و آنچه برای یک زوج ممکن است چالش باشد برای زوج دیگر متفاوت به نظر برسد.

عوارض جسمی طلاق

اغلب درباره تأثیرات عاطفی بیشتر صحبت می‌شود، اما تأثیرات فیزیکی آن، ممکن است ناشناخته و بدون توجه باقی بمانند.

تغییر رژیم غذایی

در مواجهه با طلاق، تغییر رژیم غذایی و داشتن تغذیه غیرمعمول در افراد چندان بعید نیست، به خصوص اگر شریک زندگی شما کسی باشد که وعده های غذایی سالم را آماده می کند. یک مطالعه در سال 2016 نشان داد که این مورد در مردان بیشتر از زنان اتفاق می افتد. تغییر در رژیم غذایی ممکن است نتیجه افسردگی نیز باشد.

کاهش پاسخ ایمنی

استرس به طرق مختلفی می تواند بر بدن تأثیر بگذارد، از جمله کاهش سیستم ایمنی و می تواند شما را مستعد ابتلا به انواع بیماری کرده و بهبودی را برای شما سخت تر کند. مطالعه‌ای در سال 2018 نشان داد که از آنجایی که زنان بیشتر از مردان طلاق را آغاز کردند، مردان از این تصمیم غافلگیرتر شدند که منجر به استرس بیشتر در هنگام انحلال ازدواج شد.

استفاده از مواد

خوددرمانی با الکل یا مواد برای افرادی که طلاق می گیرند غیر معمول نیست. به طور کلی مردان بیشتر از الکل استفاده می کنند و استرس طلاق ممکن است این تمایل را افزایش دهد. مطالعه ای در سال 2018 نشان داد که بین مصرف مواد و الکل و طلاق ارتباط وجود دارد.

مشکلات قلبی

مطالعات، ارتباط بین بیماری قلبی و طلاق را در مردان و زنان تایید کرده است. بر اساس مطالعه ای در سال 2017، به نظر می رسد میزان مشکلات قلبی در زنانی که طلاق را تجربه می کنند بیشتر از مردان است.

بیایید خلاصه کنیم

طلاق می تواند چالش برانگیز باشد. اما همچنین می تواند فرصتی برای یادگیری در مورد خود و رشد در نحوه مدیریت احساسات و رابطه با خود باشد.

اگر در حال گذراندن طلاق یا فکر کردن به آن هستید، صحبت با یک متخصص سلامت روان می تواند به شما کمک کند تا از پس هر چالشی برآیید و یاد بگیرید که چگونه احساسات خود را در طول و بعد از طلاق مدیریت کنید.

شما می توانید عشق را دوباره پیدا کنید. یادگیری و درک اینکه چگونه روابط را مدیریت کنید، با دیگران ارتباط برقرار کنید و با درگیری ها کنار بیایید می تواند کمک کننده باشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد