اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

رقابت صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی برای کمک به اوکراین

صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی اعلام کردند که برای ارائه میلیاردها دلار بودجه اضافی به اوکراین در هفته‌ها و ماه‌های آینده رقابت می‌کنند.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، کریستالینا جورجیوا، رئیس صندوق بین‌المللی پول و دیوید مالپاس، رئیس بانک جهانی گفتند: جنگ باعث افزایش قیمت کالاها شده است که خطر افزایش بیشتر تورم را به همراه دارد و اختلالات در بازارهای مالی در صورت تداوم درگیری بیشتر خواهد شد البته تحریم‌های اعمال شده توسط ایالات متحده، اروپا و سایر متحدان نیز تاثیر اقتصادی قابل‌توجهی خواهد داشت.

جورجیوا و مالپاس در بیانیه‌ای مشترک گفتند: مردم کشته، زخمی و مجبور به فرار می‌شوند و خسارات زیادی به زیرساخت‌های فیزیکی کشور وارد می‌شود. آنان افزودند: صندوق بین‌المللی پول و بانک‌جهانی به سرعت در حال افزایش حمایت مالی و سیاستی از اوکراین است و هیئت مدیره صندوق بین‌المللی پول می‌تواند درخواست اوکراین برای تامین مالی اضطراری را در اوایل هفته آینده بررسی کند. بانک جهانی همچنین در حال آماده سازی بسته حمایتی سه میلیارد دلاری در ماه‌های آینده است.

این دو نهاد اعلام کردند: در حال ارزیابی اثرات اقتصادی و مالی جنگ و پناهندگان بر دیگر کشورهای منطقه و جهان هستند و آمادگی دارند تا در صورت لزوم از همسایگان اوکراین حمایت کنند.

آژانس پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد: از زمان آغاز تهاجم، بیش از ۶۶۰ هزار نفر از اوکراین به کشورهایی مانند لهستان، رومانی و مجارستان رفته‌اند و اقدامات هماهنگ بین‌المللی برای کاهش خطرات و گذر از دوره پیش رو بسیار مهم خواهد بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد