اونس طلا2325.83
مظنه15,261,000
18 گرم3,523,000
ارزش سکه34,383,033
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

هشدار بانک جهانی نسبت به پیامدهای مالی حمله به اوکراین

دیوید مالپاس رئیس بانک جهانی هشدار داد که حمله روسیه به اوکراین پیامدهای مالی ناگواری برای کل اقتصاد جهانی از جمله خود روسیه خواهد داشت.

به گزارش سایت طلا، مالپاس در گفت وگو با شبکه سی بی اس گفت: حمله به اوکراین بر روبل روسیه و به نوبه خود بر اقتصاد مردم این کشور تأثیر می‌گذارد.

رئیس بانک جهانی در ادامه افزود: درآمد سرانه آنها (روسیه) کمتر از چین است بنابراین تحریم‌ها به بانک‌های این کشور ضربه خواهد زد اما ظاهرا بر صنعت نفت و گاز تاثیری ندارد.

مالپاس همچنین تاکید کرد تحریم ها اگر بتوانند از فعالیت بانک مرکزی روسیه جلوگیری کنند، واقعاً بر روسیه و مردم این کشور تأثیر خواهند گذاشت.

رئیس بانک جهانی همچنین هشدار داد که قیمت مواد غذایی و نفت احتمالاً در واکنش به بحران اوکراین افزایش خواهد یافت زیرا قیمت نفت و مواد غذایی از قبل در نقطه‌ای از شکنندگی قرار گرفته بود و تورم واقعاً به فقرا ضربه می زند.

با ادامه اتخاذ سیاست تحریم روسیه توسط غرب، جن ساکی سخنگوی کاخ سفید روز یکشنبه گفت: نگرانی‌ها در مورد تأثیر تحریم‌ها بر عرضه انرژی غرب مطرح شده است زیرا نفت روسیه به عنوان هدفی برای تحریم‌های احتمالی در نظر گرفته شده در حالیکه ایالات متحده در موج اولیه تحریم‌های خود از هدف قرار دادن نفت روسیه خودداری کرده است.

اورسولا فون درلاین رئیس کمیسیون اروپا نیز گفت که اتحادیه اروپا همراه با آمریکا و دیگر شرکای غربی قصد اعمال تحریم‌های بیشتری علیه روسیه را دارند که شامل قطع کردن دسترسی شماری از بانک‌های روسیه به سیستم سوئیفت می‌شود.

رئیس کمیسیون اروپا همچنین اعلام کرد که این اتحادیه با اختصاص نیم میلیارد یورو به منظور تامین تسلیحات و تجهیزات به نیروهای مسلح اوکراین موافقت کرده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد