اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

4 راه برای اینکه نسبت به خودتان احساس بهتری داشته باشید

اعتماد به نفس واقعی آن است که به خود و توانایی هایی که دارید ایمان داشته باشید. ساده به نظر می رسد، اما ساختن آن به مراتب می تواند سخت باشد و البته آگاه شدن از وضعیت سلامت روانمان و پرداختن به آن بسیار می تواند تاثیر گذار باشد.

اعتماد به نفس واقعی آن است که به خود و توانایی هایی که دارید ایمان داشته باشید. ساده به نظر می رسد، اما ساختن آن به مراتب می تواند سخت باشد و البته آگاه شدن از وضعیت سلامت روانمان و پرداختن به آن بسیار می تواند تاثیر گذار باشد. در این مقاله چند نکته مفید را جمع آوری کردیم اگر متوجه شدید با این نکات دست و پنجه نرم کرده اید بدانید که یک قدم مثبت برای خوب کردن حالتان ورداشته اید!

1.به آن چیزهایی که قبلا به دست آوردید نگاه کنید

لیستی از تمام چیزهایی که در زندگی به آنها افتخار می کنید تهیه کنید این لیست می تواند شامل گرفتن نمره کامل در یک امتحان بین المللی باشد یا یادگیری دوچرخه سواری یا پختن یک نوع غذا و یا هر دستاورد دیگری باشد. موفقیت هایتان را جشن بگیرید، چه کوچک باشند چه بزرگ. لیستتان را دم دست نگه دارید تا هر وقت دستاوردی داشتید بلافاصله به آن اضافه کنید. وقتی اعتماد به نفستان پایین است، فهرستی که نوشتید را بیرون بیاورید و از آن برای یادآوری تمام کارهایی که توانستید که انجام داده اید استفاده کنید و بدانید که قطعا دستاوردهای شما منحصر به شخص شما هستند. پس سعی نکنید دستاوردهایتان را با دیگران مقایسه نکنید.

2.به کارهایی فکر کنید که در آن ها مهارت دارید

هرکس استعداد و علاقه مندی های خودش را دارد. مال شما چیست؟ امروز یک لیست از آن ها بنویسید. تشخیص آنچه در آن مهارت و تلاش و برنامه ریزی برای آینده باعث می شود که به توانایی هایتان باور داشته باشید. از دیگران کمک بگیرید بپرسید فکر می کنند شما در چه زمینه ای خوب هستید. این به شما کمک می کند که نقاط قوت خود را شناسایی کنید.

3.چند هدف بچینید

اهدافی را برای خود مشخص کنید سپس مراحلی را که برای دستیابی به آنها باید بردارید را بنویسید. منتها نباید اهداف بزرگی در نظر بگیرید . ابتدا دستاوردهای کوچکی را مد نظر قرار دهید که می دانید آن ها را می توانید به راحتی و درستی انجام دهید. این اهداف می توانند شامل پختن یک غذای سخت باشد.

4. با خودتان حرف بزنید

اگر انرژی های منفی مدام در ذهنتان جاری می شوند و به شما می گویند شما کافی نیستید باید سعی کنید منطقی این افکار را تحلیل کنید و به این صحبت ها فکر کنید. همچنین سعی کنید با خودتان مهربان باشید و مدام خودتان را تشویق کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد