اونس طلا2337.71
مظنه14,636,000
18 گرم3,378,700
ارزش سکه32,974,908
قدیم (بهار)37,500,000
جدید (امامی)40,600,000
نیم23,900,000
ربع14,500,000

چگونه زمانمان را مدیریت کنیم؟

یاد گرفتن مدیریت زمان یکی از چالشی ترین مهارت هایی است که هر فرد باید آن را یاد بگیرد.

یاد گرفتن مدیریت زمان یکی از چالشی ترین مهارت هایی است که هر فرد باید آن را یاد بگیرد. به گفته محققان اینکه یاد بگیریم زمان خود را چگونه مدیریت کنیم چه درباره درس خواندن و چه درباره بقیه کارهایی که در طول روز انجام می دهیم بسیار مهم و حیاتی است. در این مقاله نکاتی که می توانند در این زمینه به شما کمک کنند را خواهیم گفت.

1.برنامه ریزی کنید

فهرستی از آنچه می خواهید به دست آورید را بنویسید و برای هر مورد، کارهایی را که باید انجام شود را هم بنویسید. سعی کنید واقع بین باشید و برای هدف های قابل دسترس برنامه ریزی کنید. هدف این کار برپایه خیالات نیست بلکه این است که مسیری را که برای شما قابل دسترس است را پیدا کنید و برای رسیدن به آن تلاش کنید. همانطور که طبق لیست جلو می روید به مرور زمان خواهید دید که به اهداف خود نزدیک شده اید و به آن ها دارید می رسید.

2.یادداشت کنید

قرارها، ایده‌ها و بعضی از یادداشت هایتان را در یک دفترچه خاطرات بنویسید و یک دفتر برنامه ریزی برای خودتان داشته باشید و برنامه ها و هدف های طولانی مدتان را می توانید جلوی چشمتان بگذارید. می توانید یک ویژن برد درست کنید و آن را جلوی میز کار یا مطالعه تان بچسبانید.

3.عوامل حواس پرتی تان را محدود کنید

تکنولوؤی در کنار فواید بسیاری که برای زندگی ما دارد اما می تواند از طریق راه های زیادی باعث به عقب افتادن کارهای روزانه و حواس پرتی شما شود. جست و جو در شبکه های اجتماعی را فقط برای ساعت های ایتراحت خود در نظر بگیرید و در حین مطالعه نوتیفیکیشن هایتان را ببندید. اگر واقعا برای این موضوع دارید تلاش کنید می توانید از برنامه ای مثل selfcontrol برای بستن نوتیفیکیشن شبکه های اجتماعی و سایت ها کمک بگیرید و زمان محدودی را برای آن ها صرف کنید.

4.استراحت کنید

برای این مورد می توانید از روش معروف و بسیار کاربردی پومودورو استفاده کنید به این صورت که مثلا 25 دقیقه درس بخوانید و کار کنید و 5 دقیقه استراحت کنید. این روش قطعا جواب می دهد. یادتان باشد ورزش و بازی های ویدیویی فیلم و... هر سرگرمی که دارید را بخاطر اینکه درس می خوانید با کار می کنید کنار نگذارید. هر کاری که می کنید سعی کنید هر یک ساعت یک بار یک استراحت کوتاه مدت داشته باشید.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد